Thursday, February 17, 2011

karipap sayur

salam...






hari ni kengkonon nak buat popia basah..cewah mcm pandai la kan...lepas tgk resepi kat internet n aku rasa sangat senang kira ok la kan..berkobar2 nak cuba..tapi ms tgk komen kat resepi tu ramai yg ckp depa buat tepung tu ikut balik(means tak melekat kat koli)..tapi pencipta resepi tu ckp dia buat ok jerk..so aku pun cuba la jugak kan..salahnyer aku pi buat inti popiah tu dulu..patutnyer buat la kulit dulu..hohoho..tapi aku buat memang ikut apa yg resepi tu bagi hasilnyer...kelaut..memang tepung tu ikt balik la..tak mau melekat kat koli..huhuhu....


akhirnya aku buang jer tepung tu kat dlm tong sampah..then uli balik tepung wat karipap.muahaha..melor pelik gak tapi dia dah tau dah sure tak jadi popia nyer..hahaha...


malas nak amik gamba coz sakit plak hatiku ini..tengah berkobar2 tapi tak jadi la pulaks...sib baik sedap gak epok2 sayur aku tu..hahaha...boleh la t kan..dr ko buang inti sayur tu dlm tong sampah, jadik gak karipap..muahaha...





takper aku akan cr lagi resepi lain untuk buat kulit popia basah tu.bak kata melor "takper cuba la sepuluh kali pun nanti lelama jadi la"hohoho..nasib baik sosnyer tak siap lagi...kalau tak lagi mkn hati aku





p/s:hati ku risau hari ni..apakan yg bakal terjadi? Ya Allah, jauhkanlah aku dr malapetaka..amin





lots of luv

kekodokbulats




No comments: