Tuesday, February 15, 2011

salam maulidur rasul

salam...



alhamdulillah aku masih diberikan kesempatan untuk menghirup udara segar hari ini. salam maulidur rasul dari aku.Hari kelahiran pemimpin ulung Nabi Muhammad SAW...seronok kan kalau dikampung2.mesti akan ada buat majlis sambutan dan perarakan..mcm aku dedulu ms sekolah, sure tgh sibuk ngendeng mak aku cari kain batik mak yg paling baru coz nak pakai ms berarak..maklumlah lepas tu nak nasyid pulak kan..huhuhu...


sekarang ni tak berpeluang nak merasai keseronokan itu.tak berpeluang atau aku yang tidak bersyukurkah? Ya Allah ampunilah dosaku.....yerla alasan busy ni tak sesuai daah.....


andai boleh diundurkan masa mcm kita tgk drama tv tukan, kalau part sdih tu kita kurangkan...director rasa citer ni tak leh jln jer terus tukar jln citer paling best..hmmmm tapi......



tahun ni majlis sambutan dibuat kat putrajaya.walaupun dah hampir dgn umah aku tapi nampaknyer kena tgk depan tv ajerla coz melor keje.ptg baru free kot n hope this week aku boleh ar kuar cr pasal kan..agak bosan dah pala hotak aku ni.huhuhu...




alhamdulillah YA ALLAH,

aku masih berpeluang disini

menghirup udara segar kurniaan MU

menatap wajah kesayangan hatiku

merasai kelazatan anugerah dari MU

mendengar alunan merdu azan ditelingaku

mampu bertasbih memuji kebesaranMU

gagah melangkah tanpa rasa ragu

lincah jemariku bercerita kaku

arghhh sungguh besar kurniaanMU

terhadapku...tapi

aku yang selalu leka

aku yang sering terlupa

aku yang selalu melengah-lengahkan masa

dan aku yang sering menambah dosa yang sedia ada

punya mata tapi melihat yg tidak sepatutnya

punya telinga tapi mendengar kata cerca nista

punya mulut tapi berkata yang sia-sia

punya tangan tapi kaku tak bermaya

punya kaki tapi pergi tempat yang durjana

punya hati tapi sentiasa dendam tiada reda


Ya Allah Ya Tuhanku,

aku selalu siakan segalanya
Ya Allah Ya Tuhanku,

aku selalu leka dan alpa

Ya Allah Ya Tuhanku,

terima kasih atas segalanya

Ya Allah Ya Tuhanku

aku mohon supaya Engkau ampunkan segalanya





semoga kita semua diberkati sentiasa...amin






lots of luv

kekodokbulat