Sunday, March 27, 2011

dan lagi

Ku pandang kurenung dia
Melihat garis muka yang jelas
Memandang wajah mata yang lemah
Dan aku terasa lemas

Lemas aku dibuai kerisauan sendiri
Menanti jawapan pada persoalan yng tak pasti
Menunggu kesudahan yng belum dicari
Melihat kedepan yang hanya suram tiada seri
Menatap keindahan terbentang
Tapi ia kosong dan sunyi
Mencari kedamaian yang masih tersembunyi

Serasa masih menggapai impian yang tak pasti
Walaupun aku bukan dibuai mimpi
Tapi semakin sesak dada ini
Memikirkan segala hal yang datang mencari
Muncul tiba-tiba membuatkan aku senak lagi
Sehingga kini aku belum pasti
Dengan jawapan yang bertukar silih berganti

Dan aku masih menanti
Apakah ada sinar menanti aku untuk tegak berdiri
Berdiri dan terus berlari
Tanpa menoleh kebelakang lagi
Meninggalkan segala beban yang melanda kala ini
Mencari ketenangan yang semakin menghantui
Dan aku akan terus mencari
Sesuatu yang belum pasti