Friday, July 8, 2011

biskut raya

salam....


yaampun..mahapkanlah aku yer..masih waras tapi tekak ni ntahla apa mslh..hahaha..bukan ngidam pun n bukan la aku yg nak makan sangat...bak aku selalu tulis, melor tu kan suka request benda yg ngarut2 mcm la bini dia ni pakar giler...goreng telor mata kerbau pun selalu jadi mata pecah..hehehe...

mamat ni asyik sebut tekak ni nak mkn biskut la..eceh-eceh, nak meskut plak kan? so kelmarin dpt semangat otomen makanya aku pun menggodeh apa brg yg ada dlm dapur. tgk2 ada choclate rice, ada conrflakes ada oat..so decide nak buat meskut cornflakes.
resepi dah ambik kat my resepi...tq coz share

1 buku butter
1/2 cwn gula halus
2 1/2 cwn tepung naik sendiri
(aku buat sendiri ikut resepi mama fami)
150gm tpg gandum + 2 sudu teh(ratakan) soda+secubit garam..ayak 3 kali
1/2 peket cornflakes
paper cup

pukul butter + gula sampai kembang..masukkan tepung then terus masukkan cornflakes yg hancurkan manja-manja..angkat guna sudu jer then masukkan kat dlm papercup...bakar dlm 10-15 minit atau nmpk garing. takder paper cup pun takper...aku letak jer atas dulang then penyek sket...ok jerk

hahaha..akhirnya jadi jugak aku nyer meskutkan...