Sunday, July 10, 2011

menjala dipagi hari

salam/selamat pagi


lepas siap kek coklat kat bawah tu aku buat plak roti jala.aku suka roti jala tapi tak berapa pandai nak buat. melor pun suka. walaupun org kata resepi dia senang tapi aku selalu buat tp jadi lempeng.eeee rasa nak lempang jer

coba bayangkan kol 12 malan menggodek sensorang kat dapur then tiba2 bau kari dipukul satu pagi..hahaha...et buat gila..

ni resepi yg aku amik dr myresepi. tapi aku tak guna blenderla.hilang akal apa pukul 1 org guna blender..hahaha
resepi jala serabut.(aku tak gulung, tapi lipat segitiga jer)
3 cawan tepung gandum
3 cawan air
1 biji telor
1/2 sudu garam
2 sudu minyak masak pewarna kuning'

campurkan semua gaul sebati. then aku tapis coz masa aku menjala tak nak keluar plak..hahaha. kemudian baru ok..maka menjalalah aku sensorang sampai kol 1.30 pagi. sambil buat kari ayam. itu pun tukar buh susu cair..kengkonon sihat la kan..hahaha

bukan aku makan mlm td pun coz melor dah belikan beger+cheese lagikan..hahaha..sajer jer leh buat sarapan pagi coz melor keje.

semoga aku tak lupa resepi ni coz senang...tq MYRESEPI...

sayangkamulajulaju
kekodokbulat


3 comments:

wani said...

weii slm satu mlaysia,org mcm hang nimemang kuat resepila!tkpa janji tksalah disisi undang2....baguih2 kurng2 asah bakat kasik tajam skettt.tahniahla dpt wt jala,nantileh ajaq aku..lagi syiok mkn dgn kuah deghoyannn mabelessssss....mesti m eloq sengih ja 2.3menajk ni sebb dapoq berasap sentiasa hahahahahaha

siti kektus said...

hehe, rajin nya akak menggodek dapur pukul satu pagi,


jangan dorang fikir 'orang lain' yg masak dah la kak, hehe :p

et said...

wani:hahaha..menjala ditepian ajer...aku pun risau gak ni..rajin kemain pehal ntah..mslhnyer aku jugak yg makan..hahaha

siti kektus:angin fusfus sudah mai...kol 1 pun sanggup menjala...hahaha