Saturday, July 2, 2011

semangat pokok


salam...


hari sabtu yang indah..hahaha...semalam petang pegi pasar malam kat tmn semarak..lama giler tak pegi...alih2 bila sampai apasal lengang yerk..rupanya tapak tu dah pindah..hambik kau..lama sangat tak pegi sapai tak tau bila la tapak tu dah tukar..jenjalan ngan melor tapi tak beli apa pun. lastly jumpa la kedai jual bunga..dah tersangkut kat situ n angkut 4 pokok..hahaha...suka sungguh...
pokok yang mula2 menarik perhatian aku adalah pokok cili..hahaha...tanam punya tanam lastly kering juga..hope bertahan dan membesarlah kamu bagai johan yer cili..harga rm7.mahal mungkin sebab banyak sgt cilinya
pokok yang kedua adalah pokok ini...bunga melor..hahaha..kat rumah dah ada 2 pokok.satu dah besar satu lagi bukan bunga melor tapi spesies yang wangi gak warna ungu...harga rm5 jer
yang bawah ni pokok apa ntah. macam pokok ulam raja. ala bunga ni dulu banyak kat kampung..nostalgia sket la bunga ni..itu yg aku ambik.sekali tanya tokey tu dia ckp satu pokok rm3.50..aku amik la dua..kalau ada lagi mesti aku ambik coz cantik jerk colournyer...muahaha

yang bawah ni lama dah nak tanam...pokok pudina..hoooyerrrrr...wani aku dah dpt pokok pudina...klu aku yg tanam sure tak hidup..
kita tunggu la next ntry aku lagi sebulan ker..hahaha...hidup atau kering..tapi pudina tu aku bagi masa 2 minggu jerk kot..pasni sure kering la diaaa...isk..isk..isk

oleh sebab agak terbakar tgk gmbr pokok bunga aritu, maka semangat tu datang la..hahaha..makanya, ari ni kerja aku memunggah semua pasu n tukar / gembur tanah balik n susun semula..pokok berdaun hijau aku dah susun bawah garaj balik...bunga kertas semua aku tukar pasu yg besar sampai sebijik pasu besar pecah..arggghhh tensen tol..dah la pasu tu besar tapi nak buat mcm mana kan..uwaaa...sib baik melor tak marah..hahaha

melor balik kerja petang sibuk plak nak makan biskut..aduh mamat ni agak2 la menu nak request pun...makanya bini yang pemalsa tahap cipan ni buatla resepi sendiri..hahaha..konon2 pandai lakan..padahal itu jer bahan yg ada..aku guna cream puff nyer adunan(lagipun ini jer yg senang), aku bakar terus salut ngan coklat...hahaha..boleh la kan melor...lagipun tak sempat simpan ko dah balun kan..hahaha..resepi sesuka hati.

maafkahlah periuk aku yg huduh tuuuu
in ovenn
melor yg tak sabar sampai hidung pun ada coklat...(taula lapar..bini kamu malas kan)

sayang kamu lajulaju
kekodokbulat