Thursday, September 29, 2011

beto kusyairi


Nama asal: Nurkusyairy Zakuan b Osman
Lahir pada: 19hb Feb 1980
Asal: Kuala Lumpur
Status : Berkahwin dengan Tisha Shahar
Kerjaya : pernah berlakon aksi lagak ngeri dalam Cicakman dan Bilut
Pendidikan : Diploma Perhotelan Uitm.
Antara Telefilem dan drama lakonan: Tersasar di jalanmu, Mencari Nurkhadijah, Kasyaf Imani, Wasiat, Juvana, Geng Surau, Kekasih ku Seru, Pusaka (sekadar menyebut beberapa senarai drama)
Filem lakonan: Nur Kasih the movie, Chow Kit, Jalan Pintas, Sini Ada Hantu, Kami The Movie , Barajiwa dan Syaitan.
Dari mana asal nama Beto tu? Semasa dia berlakon dalam filem Syaitan, Rosyam Noor cadangkan pada dia supaya meletakkan dua nama macam nama Rosyam Noor, kerana kebanyakan pelakon ada dua nama. Beto menyatakan dia mengambil nama Beto sempena nama panggilan semasa di sekolah, nama Beto ialah nama dari drama Mexico yang mengisahkan tentang persahabatan. Jadi teman rapatnya memanggil dia dgn nama Beto saja, jd lekat le Beto Kusyairy.

yg atas tu aku google yer...aku mula jatuh cinta dengan lakonan dia ni masa aku tengok cerita "uri" sedih la pulak cerita ni. telemovie arahan fauziah nawi..makanya, start dr hari tu, semua lakonan mamat ni aku akan tengok.
beto dlm "URI"
ni lakonan beto dalam ''ROSLY DHOBI"

Siapa pun tak akan lupa wajah ini dalam juvana -cikgu ariffin

geng surau...
kasyaf imani(aku suka sangat lakonan dia dengan sharifah amani...sweeet sangat)
cita dan cinta ...
yg akhir ni gmbr beto ngan wife dia...ekceli aku google jer smua gmbr ni...
#tengah layan cerita SESUNGGUHNYA lakonan beto dengan sharifah imani..huhuhu..oh awak..romantik sungguh dlm cerita ini..tambahan suara beto yg rangup2..

p/s:melor oh melor...grrrrrrrrrrrrrr

lots of luv
et