Monday, October 31, 2011

ayam penyek

sebelum ni kami selalu lalu jer depan kedainya. selepas di cucuk dengan cerita kelazatan dari mag n faiz, jam 1 pagi lepas balik keje aku ajak melor pegi. masing2 tengah lapar, maka melor pun ikutkan la kehendak aku.dan bermula lah episod kami berumahtangga di restoran bondi makan ayam penyek..hari2 pegi kedai ni..memang cara kami, bila dah terpikat dengan masakan satu2 kedai tu, kami akan pegi sampai bosan..cuma sekarang ni aku jer dah tak larat nak mkn ayam penyek. dengar jer melor ajak mkn ayam penyek, rasa pening plak pala..hahaha..muak sudah..melor jer masih tak muak..
tapi kira ok la kan selagi melor tak suruh aku yang buat...bukan ayam yang penyek. tapi aku yang penyek..hehehe

menu yg selalu kami order...
ayam penyek ni ada 2 jenis. goreng dan bakar. aku suka yang goreng sebab ayam dia macam tepung pisang goreng
ni pun sedap. aku suka gak yg ini
kedai BONDI ni dekat dengan INTI kolej jer..sederet dengan restoren mamak BISTRO ASSALAM..sesapa yang dekat nilai mesti tahu kedai ni kan?

3 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ai khen x pernah makan ayam penyet kat kedai sebab 1st time makan ai masak sendiri puas godek tgk recipe, kena ada mood rajin baru leh buat sebab kena peram lama khen ayam tue

et said...

muahaha...takperlaa uol teror masak...klu i, kelauttt lerrr..sambal belacan pun i tak pas buat tau..rugi wat menantu..hahaha

Kamalia said...

Et!!! Lamenye tak update blog. Skali upload teru keluar gmbr food. Jeles lah.. Anyway ayam penyet mmg menggoda ;)