Thursday, November 10, 2011

cerita zaman remaja

bila difikirkan semasa zaman remaja dulu memang seronok..kelakar pun ada..aku nak abadikan disini apa yang aku telah buat masa zaman remaja dulu. zaman aku bersekolah....

1-pisang montel......
pisang montel banyak khasiat ok. bukan pisang montel jer, semua pisang la kan, tapi pisang montel lebih sket..pada mulanya semasa dengar nama pisang ni aku gelak la kan..memang montel pun..muahaha...
ceritanya aku dapat tahu, pisang montel boleh hilangkan parut makanya lepas makan akan ku gosokkan dimuka dan kaki supaya kulit lebih mulus (muahaha)
tapi bukan senang dpt mkn pisang montel pun...jadinyer aku yg semangat nak kulit mulus, semua kulit pisang yg aku makan akan ku oles kat kulit..hambek kau..hahaha

2-halia
owh yang ni lagi tragis...halia untuk kuruskan badan..pergh memang aku buatla kan sebab umah mak aku dulu ada tanam halia.jadi senang nak guna ambil ajer. makanya, malam2 rebus la halia ni buat minum.
jawapnya, esok perut aku asyik buang angin jer..pegi sekolah pun rasa nak jadi hijo jer tahan angin..hehehe..tapi kurusnyer tidak juga yerrr


3-bawang putih

okey yang bawang putih ni plak untuk dapatkan kuku yang cantik...habis bawang putih mak, aku kerjakan. yang ajar aku guna bawang putih ni adalah bib...tapi kuku dia memang cantik pun..kuku haku jer yang tak sihat..huhuhuhu

4-kelapa sawit
aku baca artikel tak silap la...depa ckp untuk lebatkan kening, oleskan biji kelapa sawit kat kening..minyak dia la..oleh kerana aku di bumi felda yang tanam kelapa sawit, maka senang nak dapat kelapa sawit ni..tapi hasilnyer memang tak memberangsangkan langsung..hahaha..kening aku tak lebat punnnnn..tapi alhamdulillah, masih ada bulu kening.

5-kunyit
aku memang senang dipengaruhi la kan beb..hahaha..bila aku baca artikel kunyit bagus untuk cantikkan kulit, aku pun cuba. hambek kau pegi sekolah esok kuninggggg muko...muahaha..gilos betol..bukan sekali aku buat..banyak kali tapi dah teror sket la coz aku buat masa sabtu ahad ajer la...tapi tak cantik pun. sama je..hahaha


6-kulit kayu manis
owh ini lagi besh..kulit kayu manis aku gosok belakang lesung batu, kemudian letak kat muka. ya ampun, pedih giler tapi kata nak cantik punya pasal, tahan jugak la kan..ouch terasa plak kepedihannya...


7-bedak sejuk
yang paling senang dan digunakan sampai sekarang. senang..hehehe..

p/s: hati yang bersih akan menzahirkan wajah yang cantik...(ok paham!!)

lots of luv
et

2 comments:

LydSunshine said...

Halia rebus tu nak try la.

et said...

hehehe..yg tu senang jer..sila2 cuba.