Wednesday, February 15, 2012

caca marba


hahaha...memang menyampah pun ngan entry ni..aku masukkan semua sekali segala kejadia yang aku lalui minggu2 lepas. tak koser dah nak buat satu2 ntry....gagaga

semestinya entry pertama pasal makan. tengok tuan blog la kan..sebab tu tuan badan lama tak kuar dlm blog sendiri..takut gmbr tak muat..hahaha

ni starter masa pi makan kat kedai sunita.hahaha..hilang akal sambal belacan buat starter...mencirit kang..

inilah feberet aku kat sunita ni..kailan ikan masin dia..mensodap sungguh....masa hari kejadian kami order bawal sweet sour.. ok la jugak..lebih sedap la kan dari aku yang masak..hehehehasilnya jadi macam ni.hurmmm pandai tol kedai ni jaga aku kan...hah
ahaini masa thaipusam. ekceli selalu jer area umah aku ni depa main bunga api gini. kadang2 kat hotel belakang ni pun depa pasang gak mungkin ada request dr guest depa.ntah napa gatai nak snap..aku amik jerla..tapi sebab utama sebab lama sangat depa main bunga api..hahaha..

dan dihari yang lain macam biasa kami pi makan ayam penyek kat kedai kegemaran kami.."bondi". itu adalah roti bakar yer kawan2. tapi janganlah kamu percaya aku hanya makan roti bakar itu. ayam penyet pun aku bedal jugak..adoi tensen tol la..tak makan mcm rugi jerk..hahaha

ini plak masa last week dapat kudapan ini..yang paling aku suka adalah gegula itu..so classic..yerla gula2 tula yang paling aku suka masa balik dari sekolah agama. suka sebab banyak2 gula2, gula2 ini lah yang beli dapat banyak. gula2 lain 10 sen 3 biji, yang ini 10 sen dapat 5 bijik..

lepas tu 2 minggu lepas kan ada dapat emel pasal tepung cap sauh, minyak seri murni dan lain2 brand tu bersumber dari peluntur beracun kehapa ntah...baca la sendiri

aku terkejut la kan sebab memang dari dulu guna brand tepung cap sauh ni...akhirnya depa keluarkan kat paper pasal halal n yang berkaitan..haaa amik 1 page lagi..tiada ragu2 lagi okey..yang nak buat gurau2 tu pun janganlaaa pasal makanan dibuat lawak.

dan minggu lepas dipagi sabtu, macam biasa aku n melor pi sarapan kat kedai kegemaran kami. edai ni ada jual cekodok, lempeng, tauhu/tempe goreng n ada la nasi lemak, nasi goreng dan mee goreng. untuk nasi lemak ada lauk telor sambal(stail hancur punya mcm acu buat), sardin, ayam goreng(mcm mak aku goreng) dll.
mesti mak aku nangis tengok anak dia pemalas. nak makan cekodok pun pi kat kedai..hahaha
aku amik nasi lemak. beria aku ingat yang putih2 tu ikan bilis dengan kentang..rupanya jering..alamaksssssssss...habis satu rumah atas dan bawah aroma jering..sori melor yer..dan disebabkan menu ni la aku sakit perut dua hari berturut2. tapi jangan risau jering, kau tetap pujaan hatiku..hahaha(ada aku kesah)

yang ini semalam la kan..pi makan kat kedai nasi beriani gam yang aku cakap sedap tu.
kali ni ada gambar sebeklum kejadia yer..
nasi beriani ayam masak merah(sedapnyer ayam masak merah dia.)jadi bukan aku yang punya..
ini aku punya..beriani kambing..lembut sangat daging kambingnyer..tapi tetap lebih sedap ayam masak merah.

ingatkan dapat beli apam balik yang aku cakap sedap tu(aku 3 ko tujuh). tapi lepas kejadian tu mamat ni tak berniaga dah..pelik betol la aku..geram pun ada..dah la sedap, tak niaga plak..kang aku buat ceramah kang ada yg mkn penampau plak...grrrrrrr

dan sekianlah entry caca marba aku..memang kehidupan aku penuh dengan makan, makan dan makan..betol tak melor..hahaha..

p/s:terima kasih kerana sudi membaca

lots of luv
et