Saturday, March 24, 2012

lima E lang


lima elang ni filem indonesia 2011. baru masuk malaysia. dan aku baru tahu masa tengok promo depa untuk astro ABO952/953. maklumlah dasar orang tua tapi perasan muda belia kan, aku pun tergedik2 nak beli. memula tu tak nak gak beli pakej tu. cari kat internet. hampehhhhhhhhh tak der lagi cerita ni. hati ni dah tak sabar nak tengok punya pasal kan, aku pun beli la..Rm9.95 jer(mahal sungguh).hahaha
ok lah tgk citer ni untuk relaks2. ok lah ada pengajaran gak la cerita ni..tapi yang aku beria betol nak tgk citer ni sebab nak tngok lakonan si Baron tu.dia ni pernah berlakon cerita Laskar Pelangi(suka betol cerita laskarpelangi ni)...

sinopsis
Lima Elang berkisah tentang Baron, anak Jakarta yang kecewa banget waktu tau dirinya harus pindah ke Balikpapan mengikut keluarganya dan dia tidak dapat nermain kereta remote control lagi bersama temannya di Jakarta. Sementara itu, Rusdi ~teman sekelas Baron di Balikpapan~ sibuk mencari anggota pengakap untuk menyertai perkhemahan. dari semua teman sekolahnya, hanya 4 yang orang yang mahu menyertai: si ebab Anton yang kuat makan tapi pandai dalam penggunaan api, si kecil Aldi yang mahu ikut perkhemahan kerana berkenan dengan seorang awek bernama sandra, dan si kembar Rio-Chandra yang sangat kuat. kumpulan Rusdi masih memerlukan seorang lagi murid/ maka dia memasukkan nama Baron tanpa pengetahuan Baron. namun kerana Rundi yang mahu sangat mengikut perkhemahan pengakap tersebut, dia telah memberitahu keluarga Baron yang sudah pasi teruja kerana Baron mahu mengikut aktiviti sekolah.Baron bersetuju untuk pergi ke perkhemahan tersebut tetapi sebenarnya dia ada agenda lain.

tetapi pada hari semua sudah tiba di tapak perkhemahan, sikembar telah dijangkiti cacar air. maka dia perlu dihantar pulang. tinggal Anton, Aldi, Baron dan Rusdi meneruskan perjuangan. disini bermula aksi2 yang menyeronokkan serta bagaimana Baron berjaya melarikan diri untuk melihat pameran kerela lumba di kota jakarta.berjayakah Baron? macam mana Rusdi yang memang teruja dlm perkhemahan pengakap ini kerana ingin menjadi pengakap terhebat? haaaaaaaaaaaaa carilah Lima Elang


p/s:selamat berhujung minggu

lots of luv
et

1 comment:

Anonymous said...

AIKK sempat lagi,bukankah anda sedng bercanda di pasiran pantaiiii....