Thursday, May 10, 2012

campur-campur

sebab gambar tak cantik, aku buat kecik sket..hahaha..hebat.hebat


atas kiri tu udang yang aku beli masa pegi pasar karat shah alam 2 minggu lepas. satu pinggan 20 hengget..nampak macam banyak tapi sikit jer..(sikit sikit pun masih ada 6 ekor dlm peti eis)..hari kejadian masa beli balik aku masak sambal udang..sooodapp...kengkonon nak cantik aku tak buang la kaki panjang dia tu..melor cakap apa hal tak buang ni..aku cakap hiasan..hahaha...aku tengok mcm boleh makan tapi kalau nak koyak bibir, cuba la kan?


dan sebelum tu ada beli ketam hampir 4 kilo dari member aku..ayah dia selalu turun laun kat bagan lalang..pergh best gilak makan ketam fresh..tapi sekarang tak fresh lagi...bukan aku makan sorang pun..dah bahagikan pada mak melor..so aku masak masak lemak ketam..kengkonon teror mcm master cheff aku buh sayur bayam sket dalam tu..hasilnya memang sedap la kan..tapi kat sini yang nak gebangnyer adalah serai yang aku guna untuk masak lemak itu hasil dari pokok yang wanikeni bagi..muahaha..wani serai aku akhirnya hidup tapi adalaaaa dlm 8 batang..dah kena tibai 2 batang tinggal 6 batang..gumuk2 wooooo..tapi ada 2 rumpun..lagi satu rumpun halus2 sangat..tak dpt dipastikan samada serai atau lalang(pemalas punya aku kan)..muahaha..sebab serai dengan lalang sama besar jerk..tanam dalam pasu jerk pun.


yang lagi satu tu big apple..dah lama melor tak beli donut tu..peberet aku mestilah durian..shodapp..lama dah sebenarnya mood nak upload gmbar makanan ni hilang...ni baru jerk nak masukkan..itupun lepas dpt mms dr cik wanikeni yang tengah mengukus kek coklat dia..adus terbakar aku..bila la vitamin R nak dtg ni..malas betol nak buat dessert sebab nanti akan mengeras jer dlm esbok aku sebab tak sedap..uwaaaa


sebab rumah sepah jadi memang letak gmbr yang gegar sket.hahaha

sekarang ni rasa mcm nak buat kenduri kahwin plak..dengan munga manggarnyer, kotak souvenier lagi, hadiah, goodies..kami rancang wat family day untuk team opis aku...dan bila dah jadi komiti ni pepaham jerla..banyak lagi tak settle ni..hadusss kecut plak perut aku..walaupun event ujung bulan ni, tapi mestilah ada yang dah siap kan?uwaaa seram..nasib baik hadiah kat aku tak banyak..member aku lagi banyak dia nak kene settle...harap2 berjalan lancar n meriah..insyaAllah


itu jer nak bebel untuk hari ini dalam sejarah..hahaha...semoga ceria semua


lots of luv
et
luv u melor