Sunday, October 28, 2012

sup urat keting

assalamualaikum w.b.t 

sedap kan sup ni..ini namanya sup keting..aku memang gila dengan sup begini..biasanya akan dpat masa raya korban jer sebab banyak dpt kaki...beli kat luar jarang la sebab aku tau mak aku kalau msk benda ni mesti cuci baik punya....



nak jadi cerita, pasar mlm kat salak tinggi ada jual sup urat keting ni, tapi 7 hengget sebungkus..owh mahalnyer..tapi melor suh beli jer..sebab dah banyak sgt barang yg dibeli, aku pk tak payah la...melor janji nanti dia akan belikan...inilah dia rupa urat keting yg belum dimasak..


pada hari kejadian iaitu rabu lepas, melor cakap urat keting tu tak masak lagi(maknanya tak lembut lagi..dia sedap kalau lembut mcm jeli2 tu)hurmmm dapnya...tapi melor janji akan beli yg mentah punya...ok aku ok jer..kemudian esoknya dia balik dengan bangga cakap

melor:i dah beli urat keting awak tu..dia yg putih tu kan..
aku: ooo ye ker..hurm dapnyer buat sup..
melor: pegilah tengok..pegilaaa

eh gedik mamat ni...tapi aku tak tengok pun malas..jap lagi la aku pi tengok n ingatkan nak rebus terus..sekali tengok hadoiiii
ini barang daaaaaa



tau kan apakejadahnyer benda ni kan? en melor, ini namanya perut lembu...bukan urat keting......uwaaaa kempunan lagi mcm ni..sedihnyerrrr..

nak makan sup urat keting.sob..sob..sob(sapu hingus)

lots of luv
et