Sunday, November 18, 2012

ontel owh ontel

assalamualaikum w.b.t

rabu lepas bersamaan 14/11, ontel meragam lagi selepas hampir seminggu dihantar ke kedai ganesh untuk servis..lama dah ontel ni berkhidmat dengan kami. alhamdulillah tak pernah meragam teruk masa dlm perjalanan kecuali tayar pecah..sian wooo kalau pecah/pancit..bukan sian apa..sedih bila kenangkan melor sensorang kalau betolkan tayar tu..
nak dijadikan cerita lepas jer kuar kedai ganesh, melor tengok, lampu enjin asyik menyala bermakna ada mslh. bila ckp kat ganesh dia ckp owh itu ni hal...tapi bila balik umah tu memang ada bau hangit.
so hari rabu tu kan keje, aku balik lambat sket. sekali masa jalan temperature naik..bukan sikit2 yer..tahap ke merah dah...so kami berenti kat petronas. dah sejuk sket melor buka penutup air, sekali terpancut air panasnyer..sib baik tak kena muka yang kacak tu..kalau tak jadi kasim selamat pulak..
aku risau gile tapi malas nak ckp mcm2...kang bukan temperature keta jer naik, aku pun sama naik angin nyer..belom tambah melornyer temp coz baru antar servis kan?


so selepas hampir 20 minit, kami gerak semula, tapi tak lama coz temp naik semula...punya la cuak coz memang tak der tmpt sesuai untuk berenti. lastly berhenti dekat masjid klia.15 minit kemudian kami jalan, tak lama pun, lepas ajer traffic light bomba, kitorang  berhenti lagi..berhenti 15-20 minit tapi jalannya hanyalah 5 minit..gila tension tapi sabar yer..
dibawah ni pitstop yang ke 4. selepas stop tepi jalan ni, kami berhenti lagi 1 tempat ditepi jalan jugak sebelum sampai ke petronas tmn mawar. kat situ kami berhenti hampir setengah jam....gtapi aku senyap jer walaupun penat gila..melor takperla khamis dia cuti awal muharam...aku plak kene keje..huhuhu

selepas tu akhirnya dapatla melor drive lama sket dlm 10 minit. tapi kene berhenti jugak dekat esso. itu yang terakhir lah..masa turun bukit aku suh melor matikan enjin..hahaha..dah nak sampai umah baru dtg idea...sib baik ada banyak bukit...dan akhirnya sampai juga kerumah tapi banyak kali gak laaa jalan dengan matikan enjin..hahaha.akhirnya kami sampai umah jam 0953 malam...perjalanan yg sepatutnya 30 minit jer yer..tapi sampai umah kami bantai gelak sebab kelakar jugak...sib baik melor gelak..sejuk hati aku.muahaha..nyampah.

dan sekarang ontel aku dah dihantar ke workshop yg aku rasa ok la ...workshop ni cina punyer..sebelum ni memang kami hantar kedia, tapi ntah mcm mana melor boleh pulak pi hantar ke ganesh. murah tu memang murah tapi kalau asyik mslh jer buat apa..

lepas hantar, budak workshop tu call melor, tak samapi 1/2 jam pun. dah melor kena pegi balik kedai tu. rupanya dia pi tunjuk mana kerosakan yang teruk tu. melor ckp memang dah berkarat dah..hadoiii sib baik tak jadi apa2 kat melor ms dia bawa kereta tu kan.kalau tak naya aku..

maka sekarang melor..mari kita kira ongkosnya (hadoiii lap peluh jap)

p/s:sayang ye kesayangan hati beta yang bernama khairul anuar itu..hahahah(motip!!!)

lots of luv
et