Saturday, March 16, 2013

kota london

assalamualaikum

alhamdulillah, dapat juga jejak kaki ke london.disini kami menggunakan tube sajo atau dikenali london underground..kami amik oyster card untuk sehari jer..bayar 8 pound sorang..gunala sampai tak larat nak jalan. sebelum tu aku nak beli mineral water kat satu kedai depan tiket kaunter underground depa ni..rupanya kedai tu ada jual makanan halal..melor beli nasi beriani. aku beli roti jer.
kemudian kami teruskan perjalanan...first pit stop adalah london bridge. masa tu aku tengok memang dahsyat sistem underground depa ni...bersimpang siur...kalau laa boleh tgk mcm kita tgk jln raya tu kan, memang pening la..hahaha..tapi yg bagusnya ada escalator walauuuuuuuuuuuupun escalator dia memang tahap curam dan tinggi. cuak sangat2 aku tengok.
dr terminal 4 kena tukar sekali jer train untuk ke london bridge. kami kena cari sign board jubilee.ms nak tukar train ni aku macam terpesona la jugak sebab rasa mcm owh canggihnya sistem train depa..(elleh terpesona la sangat)


berenti kejap kat pondok belakang tu..ada kerusi so makan bekal yang beli kat kedai ms beli tiket tadi..sedpnya Ya Allah beriani dia...atau aku yg kelaparan..hahaha



 kitorang jalan jer tepi sungai tu..asal jumpa yang menarik mata, aku bergambar..hahaha

background london bridge

on the way ke station yg kitrg sampai tadi tiba2 ternampak logo halal...ya hampun rasa nak terkoyak mulut aku sebab happy sesangat..lapar tu beb... 





menu yang melor ambil ni memang sedap sangat2..sampai sekarang aku teringat-ingat lagi betapa sedapnya seketol ayam dimakan semasa lapar..hahahha..takderla..memang sedap pun...5-6 pound satu set tak silap aku...menu aku chicken kebab..dalam 4 pound jer..dah la besaq dan panjang...pergh tak habis makan pun...nafsu jer semua tu.. 


 ayam melor ni jugak yang aku ngendeng..hahaha

lepas dpt makanan terus segar bugar...hahaha..padahal tadi bukan ke aku baru makan nasi beriani???hurmmm tadi share dgn melor..mana cukup..hohoho
keluar sket nampak tesco metro.tak masuk pun.coz masa tu pun dan jam 4 ptg..kitorang nak pegi big ben pulak.

klu dah org kg tu, jumpa basikal pun jakun..hahaha..

taxi celcom..huhuhu..

london bridge underground station

otw to westminster






tinggi kan?satu yang aku n melor suka pasal underground kat london adalah ada escalator ni...klu tak mau tercabut kepala lutut kitorang..hehehe

big ben n happy face..


 yeah...hampir jam 6..kami terus gerak pegi airport..pegi awal sket coz flight balik kl jam sepuluh...tapi tak mau amik risiko maklumlah takut sesat kang...underground depa bukan macam lrt kita...hohoho
alhamdulillah smpai airport dlm kol 7...setel ambik beg, tukar baju, wangi2 semua, waiting for check in aje...

owh tak sabar nak cerita unexpected journey with our new aircraft A380...sangat2 best..teruja gile beb...

mesti pelik kan kenapa kami tak tido kat london n terus balik kl..
kenapa tak balik dari paris..
kenapa sekejap jer...
sompek ko shopping..

hurm..sebenarnya, flight dari paris-kul adalah overbook. even kami dah tukar tarikh pun untuk balik masih overbook. kerana tak mau ambil risiko, melor cadangkan kami balik dr london..wotz..wotz..aku memang teruja coz memang tehingin sesangat naik A380...
shopping? memang tak sempat pun.cuma dapat beli merchandise tanda kenangan kami dilondon yang biasa2 jer. dan memang aku tak suka sgt shoping ni..aku lebih suka melihat keindahan tempat orang jer..bagi aku yang penting, perut kenyang hati pun senang..hehehe

tak sabar nak share pengalaman naik a380..muahaha

alhamdulillah...terima kasih Allah

lots of luv
et