Friday, March 15, 2013

paris-london

assalamualaikum

day 4..last day in paris coz kami nak gerak ke london.
pagi2 sibuk packing barang dah..sebenarnya aku dah packing awal masa melor tido..dia tak sedar coz masa tu aku tak boleh tido dah..nak tunggu kol 5 punya berjinggut..aku rasa mcm nak lari dr hotel jer keluar pagi2 buta ni kan...tapi tidak lah jam 5 kami gerak..dlm 530 gak baru turun..sebab driver bas yg kami tanya sebelum ni bagitau bas 350 tu operate start jam 530..
lepas confirm takder yg tertinggal, kami gerak turun bawah..dah la lif dia comel sangat2...aku dgn melor masuk sure sesak..hahaha...bagus jugak..kata kota romantis kan?hahaha
kami gerak ke airport jam 0550. pergh sejuk sungguh pagi tu..bila cakap jer asap kuar dr mulut woooo..hahaha..dasar jakun kan..
bas ramai yang naik tapi semua org nak pegi keje..kami risau gak kan...mana la bas ni pegi..
dari paris ke london, kami naik british airways.
kenapa tak naik train?
hurmmm memang best naik train kan tapi flight balik kl mlm tu jugak...nanti sampai london, jenuh plak nak amik masa dengan bag bagai nak ke terminal 4 plak..lagipun tiket flight lebih murah dari tiket ketapi..maka kami amik beli tiket BA dr kl lagi..kata one world kan.huhuhu
british airways ke london, flight akan depart dari terminal 2A. dan bas tu memang lalu kat terminal 2A pun..dekat tiket yg kita beli tu memang ada tulis sesiap kapal depart dari terminal apa semua..

kalau ikutkan, kami amik flight jam 1030 mcm tu...tapi kami tukar plan n cuba minta flight yg paling awal. masa tu jam dah kol 0710..staff BA sangat baik dan ramah.dorang sangat membantu. alhamdulillah kami dapat juga naik first flight ke london..yuhuuuu..best gilak ni..aku yg paling best bukan apa..sebab dah nak balik kl jer.kahkahkah..klu melor tau sure makan hati dia..hahaha
aku risau gak coz flght kami 0750..sempat ker tak kan. rupanya senang dan dekat jer..tak perlu nak naik train atau lari kehulu kehilir...lepas imegresen, security check point then ikut tanda arah dah sampai gate..lol dokat jer sebenarnyer...tapi macam biasla ada delayed sket...kpl sampai agak lambat dr london..perghh lega kami..

kemudian masa untuk kita terbang...hehehe...teruja..teruja.teruja..first time naik kapal lain selain MAS ni..huhuhu

seat kami adalah belakang sekali..kebanyakan yg naik mcm golongan business man sahaja(tgk semua berkot dan hensem2 kan).hahaha..tapi flight delayed lagi dlm 1/2 jam sebab banyak sgt kapal nak depart..so busy la..lambat dpt clearance untuk fly...akhirnya alhamdulillah..

penerbangan sampai lhr hanya 45 minit jer..
bila sampai jer bumi london, sekali lagi aku teruja..kami gelak2 dengan melor mcm tak percaya jejak kaki kat london..ms tu dah hampir jam 10..london lewat sejam dari waktu di paris. kami jalan masa tu sangat sntai sampaikan crew BA pun dah jalan meninggalkan gate. kami masih duduk kat situ...tengok peta la..apa lagi kan..
masa sampai imegresen, aku tgk jer adushhh ramainyer...kami beratur lama la jugak tapi cuak jugak bila tgk ramai yg tak lepas.dia suh duduk kat kerusi dulu sementara dorg buat apa ntah.aku pun tak paham...turn kami alhamdulillah tak der ditanya apa2 langsung. cuma dia gelak tengok melor.mungkin hensem sangat kot masa tu..hahaha..(hei itu laki saya)..aku bagitau sesiap kat dia balik kl mlm tu jugak coz kat emegresen card, aku tak tulis pun duk hotel mana...risau gak dia tanya mcm2..maklumla aku kan sopan santun dan pemalu..hahaha.owh depa pun ada gak perempuan islam yang jadi pegawai imegresennya..siap pakai tudung lagi tau.
lepas amik beg, kami duduk2santai jap, makan biskut then cari tempat simpan beg..tapi kami kena pegi terminal 4 dulu lah sebab BA arrival kat terminal 2.

kabur la pulak..d

kena naik train dulu untuk pegi ke terminal 4..best wooo..kitorang duduk kat first class punya tempat...selesa hamat tapi belom panas vontot, dah sampai terminal 4.keluar jer terus cari tempat simpan luggage.kat bawah sekali tapi hujung..settle luggage disimpan, masa untuk kami meronda kota londan...yuhuuuu

london bridge is fallin down