Wednesday, May 22, 2013

sambutan hari ibu cara kami

assalamualaikum..

hari sabtu lepas hantar mak, bib dah pesan klu boleh datang lah hari ahad coz nak celebrate mothers day...masa dimekah semua org dah wish kat mak.dia ada ckp klu kat m'sia sure ada mkn kek ni..huhuhu
untuk aku tetulah bersyukur sangat pada Ilahi coz aku dpt peluk mak n wish dlm masjidilharam..say thank you pada mak n yg pasti syahdu sangat coz aku sendiri tak terbalas jasa mak aku bela aku sampai gadang macam ni..muahaha..
so masa hari sabtu lepas otw balik dari rumah mak melor, aku tiba2 sedih..sedu sedan dlm kereta..melor tanyer kenapa?aku tak leh jawab dah..aku sedihla coz hampir 2 minggu dengan mak.tiba2 hari ni aku dengan melor jer..kahkahkah..gonjeng betol..so melor ckp takper la kita pegi esok..
jadi sabtu tu balik rumah itupun cuak2 coz kak salmah jiran aku tu wat kenduri anak dia bertunang..sory la jiran coz aku antar mak aku kan..aku tak pegi pun kendurinya..tapi sempat jumpa kak salmah n say sorry kat dia..hehehe..harap dia paham dengan jiran yg pemalu mcm aku ni...cehhhh

so hari ahad dlm kol 5 kami gerak walaupun pada asalnya nak pegi awal coz nak singgah umah mak melor...melor ada plan dgn adik dia tapi kensel coz lmbt gerak..sampai umah atok mak takder coz pi sungkai umah tok su aku..atam yg bawak. so bib masak nasi goreng jer pun...goreng cekodok pisang n cekodok kucai...goreng keropok, buat kuah kacang n air sarsi yang ais batu buh banyak giler...hebat2...minum air jer dah kembong coz sedap hangat...

kalau ikutkan bukan ramai sangatpun family kami..tapi meriah mcm hapa jer...anak2 mak aku ada 7 org tapi yang ada 5 org jer..abg aku tak join n adan kat kampung..anak2 ibu ada 6 org tapi kak yong kat serendah lagi..sampai lambat..itu jer pun yang ada tapi mungkin spesis kami yg perempuan suara macam petir yang lelaki suara mcm dlm kelambu..muahaha..so rasa nak pecah rumah atok..kahkahkah..



ini kek from concorde hotel..bib kan chef sana..sodap..macaroon green tea tu lagi sedap..nasib baik masa decorade nak tulis2 tu mak sampai so terpenyet la macaron tu..dpt aku rasa..kahkahkah..tektik jer tu bib..mihmihmih..(takderlaaa..mana ada).kelakar klu ingat balik, tengah duk tulis tiba2 mak sampai, kelam kabut nak sorok kek.dahla kotak besar..padahal mak dah nampak dah..mak ckp kat acu tak payah la lari..muahahaha..sampai terburaila towel bib coz dia nak mandi masa tu...

majlis start lepas isya..dimulai dengan bacaan doa dr atok jem's...yang tengah tu la atok aku..mak tok n yg telekong tu my emak lah..dr kiri yg oren yg sibuk sangat tu maksu aku...then bib, shima(bini atam), along, wancik n aku(konon2 balik umrah pakai jubah tapi lengan baju kalau boleh sinsing sampai ketiak..mihmihmih..owh mahapkan saya) 
tq sebab masukkan saya dlm list walaupun belum ada anak sendiri tapi saya ada banyak anak buah..muahaha



ni gmbr kami semuanya  tapi ada yang tak der..walaupun makan tak berapa nak hebat tapi sebab suasana yang terlampau havoc, tak kisah pun..best sangat coz lama dah tak dpt beramai-ramai buat aksi gila mcm ni...klu tengok video lagi kelakar nak mamp....awe main gitar n kitorang nyanyi ramai2 untuk ibu2...best gilak..tapi yg terlampau best tentulah yng baju merah yg kat tengah yang pegang paper plate tu..sampai tertelan la wisel yg adik beli tu..hissshhhh hyper active betol dia..muahaha

 majlis buat kat hall atok..tapi turunkan bidai atok la..klu tak malu lah kami semua nak terkinja-kinja kan..lepas mkn2 kami semua kemas beramai-ramai...then wancik ckp belon ni banyak kena letop ni..buat rebut kerusi.letak belon n duduk kat belon tu..klu letop dia menang la..pastu best pulak game tu sampai berebut2 kerusi mcm org gaduh pun ada..kahkahkah..tapi akhirnya oleen la menang...untuk seronok-seronok ok la kan..lepas tu senyap balik coz sibuk mengemas,kahkahkah..mcm kerja contract jer..

ni gmbr makan..memang smua pandai bawak diri pun..kahkahkah 

dulu masa bujang2, kami memang selalu celebrate mcm2 occasion dengan cousin aku..itu jer pun yg kami rapat..yg lain tu rapat jugak tapi takleh get long mcm mana dengan cousin2  aku ni..memang dah mcm adik badik pun..aku kutuk ko ko kutuk aku..no hal punya..semua mulut longkang..kahkahkah..

semoga kita semua terus diberkati, dibawah lindungan-Nya dan dlm rahmat Ilahi selalu...semoga ukhwah dan kasih sayang ini berkekalan sehingga akhir hayat..dan semoga kita semua bahagia dan gembira bersama insan yng tersayang..insyaallah
sayang semuanya...

lots of luv 
et