Friday, June 21, 2013

nasi claypot !!!!

assalamualaikum






dan inilah hasilnya..aku dah agak dah confirm kuning gile dia punya nasi...biasalah org jate masak kan...hahaha


dia kata nasi sedap tapi ayam kurang masin..takper leh improve lagi..

dulu2 masa jadi remaja flinstone, nilah kepandaian aku..kahkahkah...dulu masak guna periuk biasa jer..tanak atas dapur gas..nama jer poyo claypot.huhuhu...aku ingat lagi, kalau aku buat nasi ni mesti arwah nenek aku suka..mak pernah ckp, ms aku merantau ke melaka, nenek pernah tanya bila nak masak nasi ni untuk dia..mihmihmih..

adik2 aku yg memang ada masalah deria rasa memang suka nasi ni..hahaha..sian korangkan..nasiblah kakak ketiga memang lembap sikit bab masak ni..sebab aku jarang sangat masak kot tu yg sekali masak, warna plak cun, depa kata sedap ar kan..pdhal ambik ati aku jer tu..mcm aku tak tau..hahaha

memang nasi claypot ni banyak kenangan dengan aku..masa mula2 kawin ngan melor pun ini la yg aku masakkan untuk dia..hahaha..hijau kuning biru gak member nak makan...ada aku kesah kan.konon nak tunjuk teror ar bini pandai masak nasi color2..hahaha..tak sedap pun dia kata sedap la kan..gile ckp tak sedap..ada yg periuk nasi atas pala kan..muahahaha..kuajo nyer bini..tapi memang pun sebab masa aku ckp kedia atam minta resepi ni, dia punya gelak la coz dia kata apa ntah rasanya..dia sendiri pun tak tau apa yg sedap..cisss hampes mu melor..

agak2 klu sekarang aku masak nasi claypot ni mau aku sorang jer makan kot..maklumlah depa2 semua teror gilos bab memasak..aku jer memang ketinggalan ketapi.tapi memang lama sangat2 aku tak masak nasi claypot ni dah..nanti ada org gelak..hahaha

lots of luv
et

No comments: