Monday, August 5, 2013

Nur Kasih Di Jabal Rhmah

assalamualaikum

cerita ni tak silap aku tahun 2010 kot...aku memang tak sempat tengok..ada pernah baca sebab ziana zain yg berlakon drama ni coz shoot kat mekah.
sekarang ni ada main balik drama ni kat tv 1.tapi tu la pasal..drama ni start kol 1230 am...aku TERTENGOK sebab skang aku keje petang..bila balik umah memang tak tau nak tgk citer apa..duk main remote tertekan tb1...ada ziana plak kan..dengan rambut blonde dia...kelakar giler tengok...hahaha



sinopsis
WANDA(Siti Wahida) gadis Melayu yang semakin terhakis nilai kemelayuannya. Dia terlalu taksub dengan lelaki Inggeris hingga langsung tidak memandang lelaki Melayu. Wanda memenangi pakej umrah dan atas nasihat ibunya, dia ke Makkah dengan hati yang berat. Pelbagai kerenah memualkan cuba dilakukannya tetapi Wanda tetap dilayan baik oleh Ustaz Fikri. Lelaki itu banyak membantunya malah menunaikan hajat Wanda untuk ke Jabal Rahmah. Kesabaran dan keikhlasan Fikri menawan hati Wanda


yang buat kelakar sebab ziana ni nama wahida tapi nak org panggil dia wanda..sampai mak dia (khatijah tan) pun disuruh panggil wanda gak..pastu dia dengan tergedik-gedik tu sibuk nak tackle mamat omputih coz tak mau kawen ngan org melayu..dia ni suka masuk peraduan kat surat khabar atau tb..konon nak menang pakej pi europe la kunon padahal dia menang pi mekah buat umrah..(malam ni aksi dia pi dinner untuk umum keputusan dpt pi melancong ka tak)..dia pi jugak la sebab mak dia paksa...dahla mak dia duk kenen wanda ni dengan adi putra..adi putra ni mcm org kmpung yg lurus2 bendul la..dah la rambut belah tengah..wanda panggil dia pelepah kelapa..adi putra memang suka pun dengan wanda..

nanti ms kat mekah, fahrin ahmad jadi ustaz fikri yang akan guide dia masa di mekah..mcm2 aksi lagi ms di mekah nanti..aku cuba cari kat youtube tapi tak jumpa la drama ni..maklumlah dah lama kan. atau aku salah tajuk kot..

drama arahan erma fatima..yang pasti aku duk tengok kat tv1 kol 1230 mlm yer..setiap malam ada atau ada hari2 tertentu aku tak pasti..harap2 ada la kan..tak sabar tengok kat ziana rambut blonde tu..hehehe

lots of luv
et