Thursday, September 5, 2013

sakit kaki

assalamulaikum

semalam (4/09) aku diserang sakit kaki yang teramat sangat. dah la keje malam..gila nak menangis aku..ekon tahap peti ais dia punya sejuk..start 2 pagi mula mencucuk-cucuk lutut aku..nak pegi toilet pun gila mengheret kaki..perghhhhh tak pernah aku sakit kaki macam ni..agaknya inilah sakit yang mak aku n mak melor selalu tanggung..sakit kaki yang hamat-hamat.
aku bubuh minyak panas yang ada kat laci ni, tapi tak berhasil..rasa nak curah air panas jer..bagi lega sket..tanya member aku dia kata gout kot..haiyakkkkkk acaner ni..tak glemer ar klu sakit gout muda2..kahkahkah..bodo tol sakit pun pk glemer ker tak..lempang kang baru tau..

masa nak pgi solat subuh tu, menggigil2 aku panjat tangga..escalator tutup sevisnyer.jimat karan..muahaha..takderla..depa mmg ttp bagi escalator tu rehat..satgi dia penat susah plak tak bergerak.
lepas solat dapat tau kena plak ot..adoiiii gua mau nangis dah ni..sib baik pegawai aku mood baik..mihmihmih..dia baik jer..aku jer suka sangat terkinja-kinja.(lama plak tak guna ayat terkinja-kinja ni kan)..tapi kn gak extand kejap..so aku gagahkan la buh lotion susuk dara ni kat kaki aku..tapi buh setitis sahaja sebab dia punya panas menggelegak bai...tapi tak rasa sangat aku buh banyak sket..terus rasa lega..alhamdulillah..sib baik ko dlm beg jer lotion..klu tak memang aku letak ayaq panas jer.tapi bila aku balik n mandi, dia bertindak balas plak dengan air, perghhhhh aku rasa macam medium rare jer dah kaki aku ni..hahaha
pasal losyen ni aku ada kisah tau..ms aku pegi umah atok bawak lotion ni sekali tertinggal. wancik jumpa dia pun try..sekalinyer dia punya melolong la siap menangis-nangis lagi sebab tak tahan terlalu panas..hahaha...sian cik..kakak aku ada ms tu siap suh mandi.dia mandi tak hilang gak..makin panas ada la..last sekali amik ais tuam kat perut dia.hahaha..satu keje pun takbuat dah lepas tu sebab kepnasan...lotion ni bagus sebenarnya tapi kena tahan la..mcm aku banyak sgt lemak jadi panas dia tu memang hebat ar kan..kata nak bakar lemak.mihmihmih..

aku syak kaki aku ni terendam dlm hujan sebab aku pi open house yang terbuka dan kebetulan hujan...kebetulan aku makan keatiaw ada kerang..tapi sikit jer pun kerang nyer..tapi yerla aku kan hantu udang dan daging berdarah merah ni..pastu aku ada makan kuah kacang..sedap plak tu kuah kcgnyer..semua nak jadi punca la tu..maka lepas ni kena beringat la sebelum makan..sedap tu memang sedap tambah makan berteman, tapi dah sakit ko tanggung la sensorang kan..elleh padah gumukssss..hahaha..bukan mungkin dah tapi klu faktor gerat memang yerla kan sakit lutuit..hadoiii 

alhamdulillah, Allah bagi sakit sikit aku dah mengeluh....mak aku ngan mak mentua aku lagi la menanggung sakit kaki macam mana lakan..uishhhh sedih pulak.

owh 4/9 jugak besday omak mentuo den..untuk mak moga panjang umur murah rezeki dan sihat selalu..ada rezeki kita poie mekah lagi yer mak..pastu pi coti-coti sesama lagi yer mak..doakanlah anak menantu antu mak ni murah rezeki..hahaha..


mak mentua aku ni sporting bai...no hal punya..baju dia pun senang2 jer bagi aku..tudung ka kasut ka...ada bg pinjam tapi biasa bagi terus..dia masak sodap wei..klu melor pi umah dia, mesti dia bekalkan untuk aku yg malas ni..siap ngan potong timun ko..complete..gulai dia n sup memang paling marbeles..arghh sodapnyer..

klah..mcm2 nak cerita..tak paham la aku

lots of luv
et

1 comment:

Angah said...

sakit kaki,wahhh ada losen susuk daree gtew..tapi ok je tgktadi..tula makan tak hengattt...ampunn ampunnnn