Friday, September 6, 2013

?!@%^&$*tak tau letak tajuk apa @^$%#!


assalamualaikum

aku tulis untuk aku bukan untuk sesiapa..tak payah baca pun..tak best laa ini cerita...


lamanyer aku tak mengomel dlm ni..ntah apa yang aku buat..ooo lupa pi tadah minyak banyak2..hahaha..
minyak naik nak buat macam mana..aku tanya melor, kenapa org semua nak pegi isi minyak sanggup berejam dlm keta tunggu nak isi minyak jer mcm minyak tu tak luak keesokan harinya..dah teremo plak mamat tu sebab dia pun terlibat dengan rakyat2 malaysia yang beratuq nak isi minyak sebelum jam 12 malam....kahkahkah..yerla kan melor..kita ni org susah.golongan marhaein..kang ada duit org hilang, depa tuduh plak kita yang amik kan?ehhh apa plak ni..muahaha
banyak cerita nak cerita tapi mood tak dak..hilanggggggggg ..menyampah gilak..
balik umah nak hapdate, namun tumpas dek godaan syaitonnn supaya membesarkan badan dengan tidoq..

serononya kalau mcm dulu2 kan..masa sekolah menengah atau zaman budak2. takpayah pun nak penat2  pkr or beratuq pasal minyak..dulu masa isu minyak naik, gula naik, aku tengok abah relax jer..tak gelabah cipan mcm aku pun..padahal dia dulu keje kampung jer pun. mak aku lagi sempoi. tak der pun nak kelam kabut nak pi kerja luar tabur baja ker atau keje kawinkan bunga tembikai..depa relax ja kan..time makan ada ja abah beli n mak sediakan lauk..tak pernah aku  rasa terlewat bayar yuran...tak pernah jugak abah tak tunaikan hasrat untuk beli novel ka, tukar cermin mata ka beli spentot ka..depa ok ja tapi lambat atau cepat jerla cuma jarang sekali jawapan dr depa adalah TIDAK...terbaik!!! 

aku selalu berharap dapat tunaikan apa impian hati aku untuk masa depan aku tapi biasalah, perempuan kampung mcm aku ni selalu impian dlm hati terkubur jer..lebih baik dulukan yang perlu dari impian diri sendiri. kadang2 bila kita impikan sesuatu tapi tak dapat memang blur jer hidup ni. mungkin org lain tak tapi aku memang mcm tu. kadang2 impian2 bodoh jer, tapi tulah, banyak benda aku kena pkr. tak perlu sesakkan kepala org lain dengan dengan kehendak kita kan?

kadang2 kita cuba nak gembirakan hati semua org tapi sebenarnya ada hati yang terluka..tapi ada ker org tahu, kita yang nak puaskan hati mereka ni pun terluka..tak der kan. aku selalu terfikir, lagi banyak aku belajar, lagi banyaaaaak benda salah yang aku buat. ntahlah..benda yang buat orang semakin jengkel dengan kita.
belajar tak akan habis sampai kita tutup mata. tapi belajar tentang kehidupan memang mencabar. nak bagi seiring dengan kehendak dunia, agama mahupun adat..susah mahu berdiri dikaki sendiri..sedikit sebanyak, tetap terikut cara orang.penat...

 hurmmm penat, maybe i need a vacation...melor jom pi holiday..1 hari pun jadilaaa..mesti best...lepak tepi pantai tengok sunset..perghhhh tapi nak pi holiday pun masalah gak.satgi org ckp weh ko bukan baru cuti ka..woi ko bukan baru fly pi sana ka..ko bukan baru balik dr sini ka....yanadeeeeiii mcm diari aku pulak..tensen baiiii..kadang2 apa yang kita tulis untuk ni pun akan jadi isu ni..haishhhh susahnya nak puaskan hati org lain....

p/s:peace no war..salam jumaat

lot of luv
et



2 comments:

Angah said...

nostalgia kawenkan tembikai,lawak la....kadang2 punya nak jaga hati orang,hati kita terguris kan...sabarjela...

LadyBird said...

xpe.. sy bacer.. :D..
sy pun punyai impian, Allah tunaikan.. tp x seperti yg sy nak.. mksdnye x terbaik spt kwn2 sy dpt.. tp sbnrnye itulah yg terbaik tuk sayer.. :D.. alhamdulillah.. dah2x.. jgn stress2, jd mcm abh ngn mak awk.. relax jerk..