Thursday, October 24, 2013

petai vs edisi menyakitkan hati

assalamualaikum

kisah balik kampung lagi..
well masing2 ada hp canggih kan..mestila ada group wasap family kan...hahaha..nak tergelak ngan group wasap anak halim pomen ni..habis semua nak diupdate n amik gmbr..
kan atam kat kampung menghabiskan sisa-sisa cuti dia kat sana..jadi untuk menghangatkan adik beradik yang lain, dia selalu la up gmbr2yang boleh bikin gaduh punye..tenseon woi..
contohnyer yang bawah ni..ikan teroboi bakar tapi standard ar tinggal tulang..sakit tol hati kitew melihatnya

2-sambal petai. kan sekarang musim petai..jadi pagi petang siang malam makan petai jer..sarapan pagi petai,tengah hari petai malam pun petai..sampaikan ms raya haritu kitorang cadangkan kat mak buat rendang petai jer..kahkahkah..mentang2 lah besan ada pokok petai mak kan...untungler..hahaha..alhamdulillah.
3-sesi menghangatkan adik badik yang lain..kahkahkah..posing ngan petai pun jadi..biar terbakaq depa semua.muahaha

 4- mak simpan durian dlm peti eis untuk anak2 kesayangan, pun jadi modal sakitkan hati mereka diperantauan
 5-hambik ko ini memang sakit hati la kan.hahaha..petai owh petai..moga tahun depan lebih lebat buah petainya...

masa hari raya tu lagi la sakit hati aku...mentang2 aku keje, rasa nak tutup jer hp..berdesup-desup wasap masuk gmbr makanan, gmbr keceriaan, kegembiraan dan mcm2 la..semua pakai baju warna warni..lebih hiba sebab aku pakai baju biru ni jugak..uwaaaa kachiwa..kachiwa..sampaikan melor pun hantaq gmbar makanan..sib baik mak mertua sayang aku..siap bekalkan aku kuah kacang dia yg sedap tu tapi dimakan oleh anak dia jugak..uwaaa tak sempat i nak rasa..

seronoknya dikampung kan?

lots of luv
et

3 comments:

Pearl Kaz said...

hahaha.. wow! serius banyak betul petai tu.. :D

Cikda said...

hah?? melopomh cikda tgk petai2 tu.. gemuks2... macam manala rupa pokoknya ye??
psstt: balas la wassap depa tu.. ckp korang mesti dah berbau petai.. hahahhaha

et said...

pearl kaz:hahaha..tanjat kan

cikda: haah cikda..gumuks-gumuks petai dia tahun ni..alhamdulillah...banyak buahnya walaupun sebatang pokok sahaja..siap leh juallagi...