Saturday, October 26, 2013

wasap family katanyerrrr!!

assalamualaikum

ni cerita malam ahad bila semua org tengah tido n aku bekerja...adik2 aku semua masuk air wasap teman aku kerja..hahaha.. lap u adikbadik.
tengok la timing jam 0140 pagi..yang sorang tu baru dpt hp baru..leh la geng wasap..sebelum ni kami 3 ketol je..pastu mentang2 la dorang dapat baring2 kat atas katil, semua duk perangat aku tapi lebih pada bagi sokongan moral la..mihmihmih
cerita bermula bila atam tiba2 bagi salam..sebelum tu kitrg memang tengah wasap pasal adik tunjuk gmbr depa makan dominos..gigih susun gmbr hantar kat kami nak sakitkan hati..hahaha..tiba2 atam bagi "assalamualaikum"
aku ckp ko kentut ker coz ms balik kg hari tu melor main color2 dengan nia..minah tu duk kentut jer..melor ckp kalau nak kentut bagi salam..lepas melor ckp mcm tu dah tak berenti nia bagi salam padahal tak kentut pun..mulut mcm murai itu budak..hahaha
rupanya atam ckp dulu2 kan sebelum masuk tido akan bagi salam kat mak n abah..dah la ckp kuat2..selamat malam mak..selamat malam abah..assalamualaikum...
dulu kitorg berlima coz abg n along dah duk asrama..kira aku la otai kat umah tu..hahaha..
so dah 5 mulut, sorang2 bagi salam kuat plak tu, dah bising duk jerit bagi salam..siap berlumba lagi.

lepas tu mcm biasa kuar la cerita mainan dulu2.
main tabur bedak mak kat lantai(dulu kan tikar getah) pastu pakai stokin sekolah buat ala2 mesin rumput. kan licin lepas tabur bedak, mengkonon tergelincir la mereka..dengan gaya ala2 mesin rumput yang guna lidi penyapu mak tu, dorang pun buat la aksi..dorang ingat cun sangat la tu..dengan atam tu bukan pakai baju..belenggeng jer..suar pendek..hahaha..lepas tu apa lagi kena jerkah ar dengan mak..habis bedak org tua tu dorang main..muahaha..klu ada abah, memang kena luku jer. tapi biasa abah akan buat kitorg bila suara mak dah kuat..abah cuma pantang kalau kami balik senja2(kes main tak ingat) atau pun buka tv ms senja..dulu2 kol 7 jgn harap la nak tengok doremon ka, cinderella ka (ala yg dulu haliza misbun berlakon dengan ahmad idham tu)..citer tu kan petang2..memang nan hado..nak tengok kena sembahyang maghrib dulu pastu baru leh on tb..klu tak dia cubit tang perut atau luku jer..hahaha..rindu plak penangan luku abah.




bib ngan atam dulu memang kamcheng. dorang baik mungkin sebab jarak umur die tak jauh sangat. aku dulu dengan bib memang mcm anjing ngan kucing..asyik gaduh jer.mungkin sebab aku dengan dia jarak jauh mengkonon aku nak title bongsu la kot tiba2 eh ada adik..haaa siap ko..kahkahkah...aku suka ngelat dulu...hahaha..tapi bib dulu adalah adik yang tak suka pakai baju..hobi dia adalah seluar pendek warna merah..sib baik besar2 ni baju ko semua cukup kain bib..hahaha..

aku ingat lagi, masa dorang kena cubit kat perut then nangis tu aku gelak2 jer coz aku tak kena cubit.pdhal kesalahan tu kami buat bertiga tapi aku tuduh dorang berdua..hahaha..tapi rupanya abah cubit kat perut kn suar depa..pastu depa berlakon nangis kuat lepas tu dorg gelak2..teruk kan..hahaha...laka-laka betol...haish la seronok zaman kengkanak dulu-dulu walaupun ms tu susah nak tengok tv waktu petang..bila hari sabtu ada hindustan pi la mengendap umah cik piah sebab pak enal ada beli bateri.boleh la nak tengok tv hr siang. dulu kan tak der eletrik 24 jam mcm sekarang..gn generator je itupun sampai kol 12 mlm. klu minyak lebih sampaila kol 12..klu minyak tak der, masuk la tido awal. taaaapi dulu tak sedih pun..tak der pun memberontak sangat..kalaulah budak2 zaman sekarang perlu lalui zaman mcm aku dulu, hurmmmm mungkin aku pun tak der blog kan?

seronoknyaaa bila teringat zaman dulu-dulu..zaman dari aku duduk kat kampung gajah,perak..zaman aku main sorang2 bawak pokok durian mak.main pondok2 sensorang sebab along n abang dah pegi sekolah..bib tak lahir lagi jadi aku main la sorang2. zaman aku ikut abang aku, abg isa n antan(cousin aku) masuk hutan, cari burung atau mandi sungai. patut pangai aku mcm jantan kan..hahaha..
bila pindah pahang, aku takdak kawan. klu ada pun semua nak kawan dgn yg chomel jer. dulu aku kan mcm alien..badan kurus kepala besaq.hahaha..tak cukup makan. sian kat aku.sib baik hidup..sebab tu la nama aku et. 
dulu aku ingat lagi sekolah rendah, ada 2 org yang aku takut sebab depa gangsta..hahaha..sorang tu senior aku, sorang lagi baya aku..dia tu mcm rockers sket..kira mcm pembulian berlaku la kat situ.ntah aku pun tak tau aku takut apa dengan dorang..hahaha...pdhal tak de menda pun..
hai la kan..kalau nak cerita zaman dulu-dulu memang best kan..indah sangat2..alhamdulillah merasa semuanya...terima kasih Allah...

p/s:ntry apakah ini..hahaha

lots of luv
et