Thursday, December 12, 2013

ngobrol petang hari

assalamualaikum

musim hujan ni best kan tido...hahaha..eh tak..tak..best dapat makan goreng pisang ngan minum ayaq kopi..pisang tu plak jenis pisang tanduk..perghhhh..pastu ada plak pencicah kicap sambal tu...wohoiii puan razmah sidek lalu aku tak nampak hoi..hahaha..(tu mak melor la)
hujan sentiasa lebat kat nilai ni..terutamanya petang...bumbung umah aku bocor daaaa bila hujan lebat beserta angin kuat ni..bukan apa..kan ada selisih kat bumbung tu kan...bila angin kuat, dia tiup ayaq hujan tu so masuk mcm ayaq terjun bak hang..hoiii dugaan sungguh..kalah duk setinggan..kat tangga plak tu..pastu nasib baik tangga tu buh pasu bunga ..tak la besaq sgt pasu tapi memang tepat kejatuhan ayaq ujan tu..klu tak masak meja aku kembang...mcm2 hal kan..dahla barang semua naik..nak pi selayang pun sekarang ni kena berkira2 duit minyak bak hang..hohoi, duit pun mcm ayaq dah sekarang ni...uwaaaaaa..bila la aku nak kaya..hahaha..tapi maleh keja mcm mana? mihmihmih
citer pasal nak kaya ni kan sekarang ni semua org berlumba-lumba nak kaya kan..mcm2 keje org buat..aku pun kadang2 tu jeles mcm mana depa ada semangat dan masa nak buat smua keje dlm 1 masa or hari...mcm kwn2 aku..si wani, intan n nor..depa dah join mcm2.si intan join elken..wei klu buat betoi2 boleh jadi kaya woo mcm kak cody kan intan kan...hahaha..si nor plak join stemcell..dah merasa dah duit walau sikit2 imbuhannya...wani besa la dia lagi hebat...mcm 8 tangan dah dia..buat koi boleh, menggubah boleh..aku? sangap jer laaa.hahaha
seronok kan tengok kengkawan mcm ni tapi pelik tol jin pemalas dlm badan aku ni banyak sangat kot sampai tak mau mencontohi kengkawan aku kan?
tapi tula  semua tu bagus...kena ambil contoh yang bagus ni..ini tidak, yang tak elok jugak yang nak diikutnyer..biasalah pemikiran manusia ni berbeza..
contoh paling mudah, bila orang komplen pasal dekorasi krismas..mcm2 versi keluar..satgi ckp lebih2 susah plak bila melibatkan agama ni..tension tau..bukan beria-ria atau apa..barang dah ada kan...niat cuma nak menceriakan suasana dan hati semua org yang ada..tapi tulah pemikiran org berbeza..dan contoh lain bila nak adakan exchange gift dengan kawan2 dengan niat suka2 n eratkan ukhwah sesama kengkawan tapi ada pulak kata "dosa ni ko tanggung ok"......tapi masa berborak sambil mencarut tu takper pulak!!!
hai la kawan-kawan.susah nak menduga hati dan  perasaan mereka ni...niat untuk suka2 kadang2 boleh jadi gaduh pun iyer juga...takperla..yang penting aku dan kengkawan tau niat kami apa..terpulanglah pada mereka nak menilai..sedih dan terus hilang semangat.mihmihmih...

takperlaaa..kita buat mcm biasa je kan wani..

lots of luv
et

No comments: