Sunday, December 15, 2013

the hobbit the desolition of smaug

 assalamualaikum

the hobbit datang lagi..ini part 2..dia ada 3 kesemuanya...hohoho
yang pertama the hobbit an unexpected journey..kisah yang pertama mengenai orang kerdil nama bilbo yang bersetuju nak ikut 13 org kerdil lain diketuai oleh thorin nak ke gunung sepi..kat gunung sepi ni dihuni naga nama smaug n gunung ni sebenarnya perkampungan sebenar orang2 kerdil..mcm lord of the ring jugak, ada gandalf tolong depa.

so untuk episod kedua ni depa meneruskan lagi perjalanan ke gunung sepi. mcm2 benda nak kena tempuh. aku tengok yg 3d..aku sebenarnya tak berapa suka nak tengok yang 3d..mcm pening sket.tapi nak cepat sebab keje malam kan..amik la yang paling awal 1120 pagi.. 




semasa mereka meneruskan perjalanan ke gunung sepi, dorang kena melalui hutan yang mana dihuni oleh spider yang besaq2. masa kat sini la si bilbo gunakan cincin untuk selamatkan diri dan kawan2 dia..kemudian dorang ditangkap masa kat Wood-elf oleh legolas n tauriel..ala yang perempuan dalam cerita LOTR tu..
perghhhh legolas dlm filem ni best gilak..banyak jugak la aksi dia memanah lawan orc yang jahat itu.geli tengok depa...ada lawak jugak yer dlm filem ni..terutama masa dorang nak lepaskan diri dr wood-elf melalui air terjun tapi nak kena tangkap dgn orc yang jahat tu .cumanya aku tak puas hati sebab masa si smaug@naga tu dah nak serang kampung, terus habis...arghhhhhh walaupun aku tau ada lagi satu episod tapi tak sangka nak habis masa naga tu nak ngamuk...hohoiiii aku plak sambung amuk..
sebenarnya aku tak puas tengok filem ni..rasa nak repeat jer...tapi tak mau tgk yang 3d..nak yang biasa jer...
best sangat cerita ni..sapa2 yang follow LOTR n the hobbit part 1, pergilah tengok babe...memang best gilakkkkk

hohoho
lots of luv
et

No comments: