Saturday, February 22, 2014

tragedi jumaat

perghh..hari ni mmg hebat.
aku masak pakai seluar jeans...
pastu kat dapur mmg ada tikar..
aku kan takut sejuk..hohoho
lepas ms kat dapur luar...
aku terus angkat bawak masuk dlm..dpur kering katanya...
sekali boleh tersadung..
nasib baik x tak kena muka..
kalau tak memang masak la muka aku
tapi kuah berkocak kuar n kena la tangan aku
gigil2 tangan aku beb
panas gileeee kot
yeerlaa baru lepas mendidih kot

sebelum tu dah la kwn aku kol

sebab nak bgtau dia jumpa seseorg yg hensem gile...hadoiii..nak tergelak aku..ingat penting gile..siap antams gmbr lg.tp memang hensem pun..ha tu la kan..puji org lain.tuhan bg balasan terus..kakaka


lepas kena terus aku lalukan dengan air...panas + pedih..then aku lalukan pulak air sejuk dr peti ais....dah menggeletar ni coz tahan sakit..mana nak kemas kuah yg tumpah lagi kan..then teringat kapur makan...aku lumur la bagi sejuk..ubt gg plak semua kat atas..bawah ni ada listerin je.hurm.lantakkan..tapi masih denyut..nmpkkan yg merah2 tu..hohoi sekarang dah color gelap der..

ni aku sapu semula lepas solat zuhur..aku tgk mcm. makin bengkak...hurmm melor la rekuest nak mkn laksa..semangat aku msk...nasib baik dia makn betol2..walaupun x byk mcm biasa sebab aku msk nasi lauk feveret dia jugak...ikan cencari sambal dgn toge n tauhu msk lomak..prghh berdesup makan..hahaha..
ni baru semangat nak masak bila laki semangat nak makan....
melr cakap kenapa aku rajin msak...aku cuma ckp nanti awak terpikat pulak kat makcik kat kedai 'whitehouse' yg darah tinggi tu.yerla asyik mkn sana je...hahaha..
gelak besar melor..katanya sian makcik tu..tak bersalah..hahaha..nsib la pa dpt bini yg pandai sangattttt masak ni (tangan dibahu mata keatas)..hohoho

itulah cerita jumaat saya yang sungguh indah....indah la sangat..hahaha..apapun saya sayang suami saya..hahaha..
nyampah

No comments: