Sunday, April 20, 2014

air oh air

assalamualaikum

alhamdulillah aku hidup di kawasan negeri 9.

walaupun takde mslh dgn air tp kdg2 depa ttp gak..cuma aku tak terasala kan sebab duk pun dua ketoi je dlm umah ni..tapi sama je coz kami mandi.mcm sepuluh org..huhuhu

so kawan aku ada wasap gmbr ni..aku pun dah lama nak tls dlm ni...tapi terlupaaaaaa

bagi aku isu takdak air bg org felda kat kampg aku dah biasa kot...sampaikan ada masa tu nak mandikan jenazah pun takdak sumber air bersih...sedih gile wei dengar...
tapi depa sabaq sebab kat sana mana ada org besaq or vvip..org kampung kan..mana la org nak dengar luahan hati mereka
.aku ingat wei balik umah mak ayaq takdak..tu kami mandi sungai la..kolah ada tapi biasalaha klu dah ramai2 satgi.susut ayaq sian mak..so mcm last year mak selalu trn kl..tapi ayaq kolah mak.kat luaq, jiran aku guna..buat mcm kolah sendiri..
lama wooo kes tkda ayaq kat umah mak aku..bertahun.wei air kena catu..sian org kampung..mcm2 depa bagi alasan..buat paip la..buat itu laa.buat ini laaa...
kemuncak kmrahan bila nak mandi jenazah pun takdak ayaq bersih..sian wei..nauzubillah
pastu terima kasih la pada anak kg yg ada hp canggih ni pi tweet n fb kat pihak atasan sana nun..
alhamdulillah..lega skang dah tak perlu mak aku merasa sengsara takdak ayaq..yela maklumlakan..kita kat bandar ni takdak ayaq leh mkn kedai..baju anta dobi..depa kat kg tu mcm mana..baju still kene basuh..makan lagi laaa..masih kena masak.....
eh aku plak emo..aku tak emo sebenarnya
pernah dengar tak roda tu bulat, kadang kita diatas..kadang kita dibawah...haa mcm tu laa.eh ada kene mengena ka..mbahahahahahaha
jangan la jadikan isu plak.ntry aku ni...kang ada yg sntap...
bersabaqlaaaa..n moga betoi ujung april settle mslh ayaq ni

No comments: