Wednesday, April 9, 2014

lamanyee tak hapdate

assalamualaikum

hidup agak hectic lately...busy dgn kerja..dgn pemikiran manusia n mcm2laaa
aku nak update blog tapi tak sampai hati.sedih...
genap sebulan sehari kan mh370 hilang...hurm dalam sedih kita kena teruskan kehidupan..masih mengharap semuanya adalah gurauan kasar...itu harapan aku laaa kan..
sedih bila org bercakap mcm2 dgn keadaan sekarang..

jangan disalahkan MAS..jgn menuding jari pada AJ...jangan menghentam Najib...jangan menambah masalah pada kerajaan..kita smua tertanya2..hal ini bukan kes kecil...hal yang besar..ujian yang memang tertulis oleh Allah untuk kita rakyat malaysia..bersatu kita teguh..bercerai kita roboh.

jangan disalah maklumat yang lambat
jangan disalah maklumat yang bercanggah
jangan diamuk tapi banyakkan bersabar
Allah pasti bersama kita...insyaallah

berfikirlah kita walau sedikit
lihatlah dulu jasa kita pada mereka
sebelum kita meluah pendapat dan kata2
kelak merana badan binasa

mereka bukan calang2 manusia
pemikiran hebat sehingga mampu mentadbir negara
ataupun syarikat besar dimata dunia
sedangkan kitaaaa
hanya berkhidmat untuk diri kita
atau menghabiskan duit kerajaan semata
lepas tu langsung tak merasa berdosa
sebab salahkan kerajaan yang membantu mereka..

arghhh..
persetankan mereka smua
aku doakan perdana menteri aku sihat sejahtera
terus mentadbir negara malaysia yang aku cinta
diberi kekuatan dlm menempuh dugaan
dan
aku antara satu dlm berjuta dibelakangmu

p/s:luahan hati aku...
i proud to be malaysian and a family member of MAS