Monday, April 14, 2014

sambal caru yg manja

assalamualaikum

ku rasa blog ni jg blog msk plak dah
pdhal lauk aku biasa2 je kan

well boboi aku sgt suka ikan cencaru
mak aku panggey ikan jaket
aku tak suka sgt ikan ni
sebb kulit dia tu yg keras

tp chenta punya pasai
aku mskkan la jugak utk boboi aku ni


nampak sedap je dlm gmbr ni kan
tp mmg sdp pun

tp aku takpandai sgt bab menyambal ni..
kdg2 sedap tp biasa kelaut walaupun aku punya niat tinggi utk memask.

so bhn2
10-20 tgkai cili kering-rebus
2biji bwg besar tp kecik sizenye
seulas bwg putih pling kecik
blender smua
then tumis...

dah naik minyak aku suka buh sos cili dlm sesudu dua..ikut naluri korg ye

nak agak msk cili buh la perasa mereka tgen masukkn ikan...

dan bolehlaaaa dihidang

sekian


mkn dgn nasi panas yg lembik2sket..
marbeles bhai

pray4mh370







No comments: