Friday, June 13, 2014

salam nifsu syaaban

assalamualaikum...

salam nisfu syaaban smua...
lambat pulak wish...
smlm bc yasin teringat kat mak..
bulan lepas ms 15 rejab pun bc yasin sm2 dgn mak...huhuhu..
tau2 mak ckp dia ada kat umah atok nak buat cukur jambur asy adrian...uishh...ni anak adan.adik nia...hahaha.nama hebat tol skang ni..tesemburlaa nak nyebut nama kamu dia...panggil rejab udah..hahaha


well lately ni melor rajin anta wasap mcm kat bwah ni...teruk betoi kot bini dia ni..hahaha...
tapi ok jugak sebab aku tgk dia mcm rajin sketla skang..kahkahkah..hampir seploh tahun kot kawen...gila tak tau true color memasing..
dulu masa first year kawin..ms duduk selyang...melor adalah suami yg suka sngy memasak...kami sewa rumah yang jenis 2 tingkat tu..atas runah org lain. bawah org lain..belakanh umah tu ada la nak sidai kain...every day melor akan siram dgn paip kasi bersih...lepas tu dia rajin sangat masak.msk banyak2 then antar umah atok...seronok woo duduk selahang walaupun rumah orang...skang ni even rumah sndiri tapi makin jauh dengan keluarga..sebab jauh, sebab masa, sebab kos,sebb mcm2.....hurmmm sedih..

ini utk peringatan aku sendiri
tak baik dengki n burukkan kawan2...aku ingat lagi 15 tahun dulu tak byk kot gangguan emosi  dgn kawan ni..takde nak dengki2..kawan2 aku cantik baik best wooo...tapi skang zaman kerja  ni mcm2..aku pun tak paham sebenarnya...kroni, siapa pandai bercakap, siapa pandai janji kosong...dialah yang org pandang..jujurnya aku rindu dgn suasana kerja di maybank...sedih sebab aku tak sabar...hurmmm takpelaa. rezeki aku dibumi nilai..


ini kawan aku dimelaka..
ntah mcm mana boleh terapat sebab dia cantik..dia pandai..tak mcm aku yg kuat main..kuat merayap dgn kak cik...kami kenal bila kami pindah rumah sewa..wati kenal dgn kwn serumah sab..dorang budak komputer..aku bukan akaun..sama dgn sab tapi dlm kelas kami tak penah pun bertegur sapa..sab ni budak baik..hahaha..betoi dia ni innocent je..tak layak kot kwn ngan aku yg comot ni..tapi akhirnya kami rapat sangat..rapat gile ok...apa yang aku buat dia buat..apa yang dia buat aku pun buat..banyak sgt kot kenangan aku dgn dia ni..dan akhirnya cinta dia kuat dgn talib...talib ni pun dah mcm abg aku.dia hanya baik dgn aku...penah kot hubungan aku dgn sab tercalar dek kerana mulut seorang kawan kata aku suka kat talib...kahkahkah..salah orang kot coz dia hanya utk sab..aku sndr akan pastikan dia akan kawen dgn sab.sebab aku tau sab hny boleh bahagia dgn talib...
then kami baik semula...even masa tu aku dimelaka sab dijohor...ms tu kami sertai slg(skim latihan graduan) ms tu la..skanh dipanggil sl1m kan...tak sampai sbln sab dpt keje kat johor..dia pegi..loser aku kot..hilang kawan rapat lastly aku sensorang kat melaka..sedih masa tu sebab dia je yg aku ada...ita n wati tak join aku ms tu...
akhirnya aku tak tamatkan slg aku coz dpt keje di maybank n kene report duty...perghhhh ms tu mmg aku nak lari dari melaka dah..aku tak mau duduk situ sebab sab takde...
aku start hidup di selayang semula n tau2 sab ckp dia dah berenti keje kat johor..tup tup dia dpt keje kat ambank kl..ulang alik lah dia dr seremban ok pegi hq ambank...sampailah dia kawen dia masih keje di ambank..lastly coz dia pregnant n gugur, dia berenti..dan mmg rezeki dia, skang dia keje dgn gov.. kementerian kesihatan..kat rembau tak silap aku..wahhh bestnyeeee..tak payah hidup dikwsn yang living costnye tinggi...mcm duduk nilai ni..aku rasa semuanya mahal..
aku nak balik kampung..uwaaaa...bestnye dpt duduk kmpung..seminggu pun jadilahhh..
tapi itu semua angan2 jelaa..
uwaaa..k 
nak cari semangat
esok aku keje....hurmmmmmmmmmmmm