Sunday, June 22, 2014

sampainya hati dia!!!!

assalamualaikum

hi kawan2...rasanya smua dah tau kan pasal penemuan remaja oku umur 15. aku tau pun ms tgh makan kat assalam..teman melor makan roti bombei..terus hilang selera mkn..kesian sungguh dia..tp ms tu aku tak dgr sgt kat mana tempatnye..
tadi ptg buka blog n tgk online paper, baru tau depa duk nilai..astagfirullah..

terkedu kot aku bila baca benda tu berlaku dibumi nilai...itu pun aku cnfem dgn bubuwani dulu. kesian dia..tak sangka kot...dlm aku bergembira..dalam aku bergelak ketawa...dlm aku merungut makanan aku tak sedap..dlm aku membebel makanan aku mahal...rupanya ada manusia yg lebih teruk dr aku...manusia yang istimewa yang mmg confirm ahli syurga dilayan umpama dineraka...nauzubillah..kesian sungguh dia.

salah apakah dia sampai dilakukan begitu..andai susah sgt dia, aku lihat makeupnya cantik..alis mata palsunya lentik..bibirnya bergincu merekah..tudungnya bermanik indah...kalah aku yang kadangkala rupa amah..

apa yg di cari sehingga anak itu diabai...sedang anak yg sempurna itu tetap dibelai...andai marah jgn disimpan..andai dendam jgn dipendam...akibatnya anak itu menjadi korban..

khamis lepas aku off..aku dgr suara kucing sangat kuat..aku ingat ada kucing yg beranak..aku biarkan coz kucing mmg suka singgah beranak kat rumah aku...tapi kucing tu berbunyi lagi..aku cari..rupanya dlm longkang yang dlm..aku cuak..terus amik penyodok dan penyapu..cuba ambil sebab mmg dlm kan...ms naik dia lemah..aku basuh dia tapi perut dah kembung dan hampir hijau..tak tahu berapa lama dia kat situ...dia mencari2 mak dia...mata dia mcm tak nampak..baby kucing yg baru 2-3 hari lahir..kesian giler kot...mula aku biarkan..tapi aku amik bawak masuk rumah dan letak dlm kotak..dia punya mengiau perit kot telinga...dia cr mak dia...aku bg air dia tak nak..bg makan pun dia taknak...
semalam aku cr dia...aku jumpa dia bawah meja..merangkak dan berbau..aku ingat dia dah mati..sebab dah berbau...perut nmpk kempis..aku ingat perut dia pecah..aku tak jadi buat keje terus masuk..jantung berdebar..hati ni sedih...ayaq mata turun masa aku ckp kat melor...aku kata 'pa dia dah mati'...kami diam...
pagi tadi aku tengok dia berubah tempat..la hidup rupanya...maklumlah kata kucibg ada 9 nyawa..betoi la tu...
tapi dia mmg tak larat..aku angkat dia..letak dlm kotak semula...dia tarik napas dia dlm2..aku ketaq smula...aku tgk dia tarik napas..kenapa mesti tunggu aku wahai kucing...dan akhirnya dia pergi...uwàaaaaaaa

aku tutup kotak n berehatlah kucing kecik...maafkan aku sebab aku lambat selamatkan ko dr longkang tu...sebab tu mak ko tinggalkan ko....

dan aku sendiri pelik...sedangkan aku tak pernah mengandung atau beranak punya naluri menolong walau seekor anak kucing yang mata dia pun buta....inikan pula ibu yang melahirkan sendiri anak itu...
tidak sakitkah beranak itu?
tidak lelahlah dia membawa anak itu 9 bulan?
sehingga senang sungguh dia melupalan sengsara itu..
aku sungguh pelik dan sengsara...
dan aku tak mampu nak bubuh gmbr dia sebab aku pasti aku akan sebak  semula...

janganlah terlalu kejam...ingat Allah ada

No comments: