Tuesday, July 8, 2014

bestnya dolu-dolu

assalamualaikum..

tgh melihat cerita cengkaman maut..hohoho..astro prima kan..aku suka tgk cite lama2 ni..best je....


well aku bukan nak cite psl cite ni..tapi aku bak ckp pasal pemandangan dizaman itu..
mcm gmbr atas, depa tgh buat rumah kayu tp belakang umah tu penuhhhh dgn pokok jagung..subhanalah seronoknyaaa....
dolu-dolu....
walau tak de elektrik 24 jam...takde peti ais...takde tb tapi bahagianya masyaAllah....tuhan saje yang tau..
walaupun nak pi umah kawan2 kena lalu tanah merah, berdebu bak hang, tapi seronoknya..cium.bau debu tapi tak semput pun...cium.bau rumput..kutip buah letop2....kutip bihun kuning(sapa penah tgk pokok tumpang ni yg klu banyak cantik je..org selalu letak kat pagar jugak)
dolu-dolu dapat makan eskrem kepal pun dah rasa org kaya sangat..hahaha
best kan dolu-dolu..mak pun ckp ms korang kecik seronok sangat...huhuhu..kan mak kan...best ya dulu-dulu..

arghhh rindunyeee

No comments: