Thursday, August 14, 2014

laksaa oh laksa

assalam

laksa adalah kegemaran aku dan melor
jadi daun kesum n bunga kantan adalah sesuatu yg wajib ada dlm peti eis...daun kesum dpt free dr wanikeni...dia kan perajin orgnyeeeee..smua benda rajin tanam.
bunga kantan kak shaz ada bagi...gemuk2 bunga dia..mcm aku...jadi dua brg ni aku akan letak kat tempt beku tu...nak guna amik je...kadang2 nafsu buaya sampai, kol doblas pun aku masak laksa..tak dpt makan complete set, tapi dpt hirup kuah dulu pun dah ok dah..esok pagi barula buat complete set..hahaha..ni bukan napsu boya dah, tapi napsu antu raya...buruk lantak sungguh.
so baru2 ni buat lagi tapi ikut resepi cik dah...omak aku la..cik dah selalu buat resepi sedap2 dan senang..pastu belagak bgtau aku ckp senang..senang cikdah tu tapi susah jugak bagi aku..hahaha
mak ckp laksa mak tak guna belacan..mak buh bawang putih.tapi sikit je...aku trylaaa sekali uishhhh i is craving ok dgn kuah laksa sendiri..lantak la sapa nak ckp kuah laksa dan belacan seperti irama dan lagu..tak boleh dipisahkan....tapi tidaklaaaa..sangat sohdap ok...omnomnomnom
nak buat lagi tapi laksa pulak takde..malas i nak pegi kedai..huhuhu...
kan best ada poket doremon...boleh suh dia kuarkan laksa sepeket!!!!!

No comments: