Thursday, August 14, 2014

sambal hitam legam

assalamualaikum

wah nampak sangat aku malas sekarang ni..keje nak main hp n apdet je..hahaha...ala yg baca pun wanikeni..lagipun dia cuti lama..aku rasa mcm setahun tak jumpa..hebat sangat perasaan itu..
hari isnin ada org bagi belimbing buluh...tanya aira, klu dia tak mau aku nak bawak balik..nak buat sambal itam katanye....uishhh tahap orang kampung sangat sebab nak conquer sensorg buah belimbing...
tapi hr rabu baru sempat masak...aku bc kat intenet, klu nak msk kena guna kuali yg dah tak digunakan..lagpun aku tak tahula tahap hitam dia sampai mcm tu sekali...
so aku masak laaaaa.aku tutup konon nak bg cepat ilang airnya..sekali aku buka penutup...hadoiyaiiii...hanjat gegel...
mcm mana ni..aku dah menggelabah dah..
tapi poyo lebih aku sabar lagi....aku alih2 n tutup..ku biarkan lagi..sekali aku bukak...takleh jadi ni .aku pun kacau3 sampai dah kering dan semakin hebat kelegaman dan melekat hebat kat kuali, maka aku pun tutup...mbahaha..maka jadila sambal itam yg tak itam sangat..
sedap kot makan dengan nasi panas lembik2...
tapi aku sorang je yg makan pun ..melor tak makan sebab dia org bandooo...dpt bini owg kampong .huhuhu
tapi tu laaa masam sunggoh...klu masam boleh buat lauk diet tak????????

No comments: