Monday, August 25, 2014

lihat ditepimu

assalamualaikum

indah betol matahari pagi ini.

suhanallah.....

berpagian aku meredah jalan...jika dulu sepi dan lengang...

namun sejak bertukar penerbangan simerah, laluan kerja aku semakin sesak...

agak slow dan cuak bagi aku yg jarang memandu...

aku tak kisah pasa lori atau bas..

aku lebih kisahkan pada si motor...risau walaupun mereka lebih laju dr aku

jika yg lain membebel mahu pergi kerja dipagi hari..tapi aku membebel sebab balik awal dipagi hari...

mungkin disekeliling aku ramai yg bekerja shift...maka mereka smua berkejar pulang awal.barangkali sempat menghantar anak kesekolah...

aku masih berkira-kira...mahu pulang atau menunggu sehingga jam 9 pagi..mungkin sudah kurang mereka yg dtg bekerja...dan waktu penerbangan yg kurg di tengah hari...

hiba tiba2 menerpa..memikir kerja shift diusia tua..kuatkah aku..mbahahaha...adoiii

bantal semakin memanggil.langkah aku teruskan...

benar...kenderaan sesak dijalanan...menghantar pasangan bekerja mahupun mahu terbang ke awan..

di satu selekoh tiba2 aku tersedar...

sekumpulan org sedang memotong rumput ditepi jalan.astagfirullah..mereka lebih awal dtg bekerja...barangkali pulangnya juga dikala senja..sedang aku...selesa dgn masa kerja..namun merungut kalah mereka ditepi jalan...cukup makankah mereka..terik mentari membakar diri..sedangkan aku sedp disimbahi udara sejuk penghawa dingin didlm kereta atau ditempat kerja...

YaAllah...ampunkan aku..lindungi aku....bantulah aku dan kawan2 ku...

terima kasih Allah...aku masih diberi peluang menghirup udaraMu, melihat kecantikan matahari dan merasai dinginnya air hujan...terima kasih Allah...

#stay strong