Wednesday, November 12, 2014

kisah saya di krabi

assalamualaikum...
1-last minit trip to krabi plan by melor..dia yg semangat..aku??????
aku takde mood sangat.sebab mcm2 hal dikepala...well tipikal wife dizaman yg penuh pancaroba ni kan...
2-flight kol 815, alhamdulillah smooth ja...tak penuh pun flight...tapi jauhla gate nye..merasa la basah ketiak sebab aku habis  keje kol 7 pagi..huhuhu
3-sampai epot, pi tandas...wellll aku klu nak pi holiday ja cnfirm ABC punya..hurmmm....acaner nak mandi laut kan...lepas ja imegresen terus beli tiket bas utk ke aonang....tiket 150 bath je...lima belas hengget je...belah kiri kaunternyeeee
4-before naik bas, staff bas tanya nama hotel..aku book taras guest house....jauh nak mam*** dr pantai....kata 5 min dr pantai..5 min jadah dia...naik motor pun seploh min...pucat dah aku bila driver bas pun melilau cr..rupanya mmg kat area kampung islam..dekat mesjid...hurmmm dah mcm kay kampuchea dah....urghhhhh
5-smp kol 1130, nasib baik depa bg je masuk bilik..paling best owner dia br bangun tidoq..mampuih nak becakap...dahla ujan renyai...huhuhu....ketidakseronok dah bermula..aku mmh hilang mood....tp sebab melor semangat buat2 suka laaaa
6- petang sket kuar naik shuttle bas dia..tahan je tapi lama gak tgg..pinjam payung owner otel.ujan lebat la pulak...so turun aonang...pi la berjalan sampai penat..pi massage..pi makan pancakr yaminla yg popular tu then berjalan lagi dlm hujan....mood aku bertambah geram...tp takpe aku sabar....
7-tahan tuk tuk..hantar sampai hotel...kena bayar seratus lima puluh je...dia pun tak tau sebab dia kata itu hotel baru...eh guest house..apa2 jelahhh
8-hujan tak nampak nak berhenti...makin melebat adalaaaaa..so impian nak pi pulau esok..abaikan jelah....esok sewa motor jelahhhhh
9-aku tido awal..sebab peyod kan...sekali kol dua tebangun sebab melor kejutkan..upanya aku menangis2...aku mimpi tak best...sekali nangis2 dowh...lagi mood tambah down..hampeh
10-esok pagi kol 6 tebangun..sebab kol 6 dah cerah..tgk kat tingkap aku rasa mcm kat kelantan..org sibuk meniaga mcm2..nasi kerabu, nasi belauk..hahaha...tapi mood aku masih kelaut...aku follow je sebab saya sayang suami saya katanye
11- kol seblas dpt motor kami mula merempit...best gile kot sebab boleh peluk2 melor..dan paling best cuaca plak cun..tak hujan...hahhaa.takpela tak pi pulau pun..tak rugi pun sebab banyak pro n kons yg aku duk pikir....
12-melor plan nak pi krabi town...tgk map jauh kot..sekali ptg tu ujan...aku suh kensel...dia nak jugak pi.so gerak kol 5 pi krabi utk pi nite market...kol 5 depa dah rembang2 ye...nak senja dah...hurm jauh kot..hohoi cuak wei..sian melor..dia smgt sgt aku bg la kekuatan pada dia..sekali balik tu hujan wei..jalan dahla mmg buat aku cuak..duk.pikir kang balik dmm laki aku ni sebab sejuk kan...dan akhirnya balik kul mmg demam pun...urghhhhhh dugaan lagi...
13-esoknya nak balik..baru aku semangat..hahaha..maaflaaa mentayang..lepas ni aku ingat mana2 pulau aku tak mau pi dah...i is not the adventure person...tapi aku rasa, melor pun sama kot...nak pi cuti mana2 tempat kena cr yg ada shopping mall..sebab melor mmg hidup n bersemangat laaa bila ada shoping mall...
14-saya rindu rumah saya..home sweet home tapi hampessss cencurut mengamuk plak kat umah...nak tangkap dia seekor punyala hazab....arghhh tensen...saket sungguh hati saya..

sekian
wassalam
hahahha
tension wei