Friday, November 14, 2014

mimaland,tasik sm nor dan mona fendi

assalamualaikum

lately ni aku dan bubu suka mencari maklumat berkenaan mimaland..sapa
1-
penah pi mimaland?
aku????????
dpt pg air tejun gng ledang pun dah suka gila...hahaha..arwah abah tak gemar anak dia pi ayaq tejun..dia kata bahaya..betoi gak kan...kadang2 kita tak tau bila ayaq pasang dr ulu sungai turunnnn..
taman tema lagi laaaaaaaa luar biasa aku pegi.klu balik umah atok, dpt pi dem yg kat gombak tu pun dah hebat wei..sampai anak cucu duk bercerita..mhahaha
ntah la.tak tau mcm mana boleh terpacul pasal mimaland..tp nak habaqla kan...negara kita ni hebat dah dr dulu..yalaaa zaman 80an dah ada taman tema...dahsyat woooo
walaupun aku tak merasainya, tp untung kan org dedulu..melor ckp dia pun penah masuk mimaland dgn paklang.
2-
tasik sm nor kat batu gajah aka tasik mat nor..hahaha
fuyyo kat tempat lahirku ni...lagi la harammmm aku nak tau kan...tapi glemet rupanya tasik ni...banyak artis2 buat konsert kat sini...perghhhh..negara kita mmg maju dr dulu..mcm tak percaya ja kan...aku la..aku kan org kampung....kisah tasik ni terkeluar pun sebab bubu la duk cerita..maklumlaaa dekat2 dah dgn sp...walaupun tak dekat sangat..
seronok kan .aku ni dpt pi mancing ngan abah pun sampai mati akan ku kenang...mihmihmih...seronok wei dpt pi sungai yg tak tercemar..bunyi burung n unggas..babi hutan pun ada..perghhh mana nak dpt mcm tu dah..hutan smua duk kena tebang...

3-
kes mona fenddy...
terkeluar cerita ni sebab tgk filem dukun...sayang la filem tu tak diluluskan...umie aida dlm tu hebat sungguh berlakon....sian pelakon n pengarah..habis duit ja..rugi tau....cerita perang n bunuh2 yg selalu mat saleh buat tu dpt je ditayangkan...even 18sg ka apa ka.luluskan la kan....cerita benar tu..aku pun ingat2 lupa dah pasal kes mona pendi ni..tapi ms tu mmg takut la nak kuar malam..mcm2 la yg kuar tambahan hal2 ilmu itam ni kan..hurmmmm..tp aku harap movie ni akan keluar jugak satu hari nanti....undang2 mak nyah pun dah digubal...takkan kisah benar yg memeranjatkan negara ni tak leh diluluskan...mesti box office..hahaha...

ini semua salah bubu..dia yg mulakan dulu...habis bateri hp sebab cr meklumat..eh mesti bubu marah saya..hahaha

1 comment:

Anonymous said...

dia yg terlebih eksited nak salah kita polakkkk.....mimalandsmnoormonapendiii