Friday, May 15, 2015

16 mei

assalamualaikum

Hurmm lama gile aku tgglkan zaman sekolah..
Aku selalu nak tulis disini..tapi aku tak pasti wajarkah aku tulis..
Korang mungkin ada pengalaman indah ms sekolah...
Aku...hurmmm..indah la sangat...
Zaman aku dulu mungkin trend sapa muka hot dialah akan dpt perhatian lebih..hahaha..aku yg muka sendu ni jgn haraplaaaaaaa..
Aku pemalu..aku tak cantek..aku gemok..aku nak ada kawan rapat...tapi aku tak pandai nak bermesra..aku tak pandai nak ambik hati mcm org lain..aku mudah terasa...

Aku ada kwn ms darjah 6.dia pandai..pandai belajar..masuk pidato..n cikgu syg dia...aku nak jadi mcm dia...tp lepas upsr dia dpt street A..so kami terpisah..aku takde kwn dah.aku masuk form 1..aku ada kwn lain.diorg duduk dekat rumah aki..tapi kami terpisah kelas...akhirnya kami pun tak mesra mcm dulu.sebab aku kan tak hot..aku kan slow...aku sush nak rapat dgn org...dan of course la pehal depa nak kwn dgn aku yg emo ni kan...

Aku cuba aktifkan diri aku..tujuan utama sebab nak ada kwn..aku nak cekgu jugak bagi perhatian..bukan jadi kesayangan.aku suka belajar..aku suka smua subjek..aku suka n sayang smua cekgu..tapi yg paling aku sayang dan aku hormat sampai bila2 adalah teacher mastura aku..dia baik sangat2..cikgu english aku...

Masuk form 4 aku kwn dgn 3 kwn aku yg mmg super genius otak mereka...timah, kak ju n ema...depa pun jd kesayangan cekgu..2 jadi cikgu...1 keje bagus jugak..

Aku.......

Hurmm aku ingat lagi..aku masuk pidato...cikgu yg ajar aku sampai bengang dgn aku sebab lembab..dahtu aku hafal sebab aku takut dia marah..penghayatan takde...

Aku nak join netball..aku tak pandai main..cekgu yg sorang ni geram..dia baling bola aku tak sempat tangkap, kena betol2 kat cermin mata aku..terpesek dowh..tak saket..tapi hati aku luka sampai skang aku ingat....bukan aku tak cuba tangkap..tp dia baling dgn nada yg marah...salah aku kot sebab suka pkr negatif..

Kertas jawapan aku ditulis bodo sebab aku salah jawab..dan sampai skang aku bodo lah kot..sebab depa kan cikgu..apa yg depa ckp tukan satu doa...jadi sampai sekarang aku feel like a cursed...tau mcm sumpahan..

Aku ingat lagi sorang cikgu ni siap tulis dlm mjlh sekolah aku..konon sebagai kenangan sebab aku kan dah habis sekolah..last dia tulis, misi kita berbeza tapi matlamat adalah sama...gud luck in future...hurmm mungkin aku yg tak paham apa dia tulis sebab tu aku down terus bila tgk dia tulis mcm tu...


Well...aku tahu..tanpa guru sapalah aku..aku yg berdosa..aku yang bersalah .aku yang bebal..aku yang bodoh..aku yang lembab..aku yang gemok..aku yang sombong..aku yang poyo...

Semua salah aku sebab aku kan anak murid..

Apa2 pun selamat hari guru..korang smua role model pada anak2...jangan jadikan zaman sekolah adalah mimpi ngeri bila korang dah tua..mcm aku..nak wish teachers day pun sentap..ngehngehnheg