Saturday, March 12, 2016

Rindu dulu kala

Melayan perasaan dikedai makan tepi jalan..
Owh rindunye saat berkedai dgn abah n abang halil..
Abah kan pomen motor..abah ada bengkel
Tapi abah ni cita2 sangat tinggi
Lepas dpt buka kedai motor sendiri, dia buat sekali kedai mancing..jual joran dan lain2 .kemudian dia bukakan abg kedai makan dan suruh abg belajar buat roti canai dgn anjang.
Abg meniaga roti canai..sambil tu dia meniaga beger juga..
Roti canai abg sedap.lembut..kuhg dhal pun sgt sedap..resepi mak.. aku kadang2 buat air..jahanam nama dia..hahaha
Kemudian abah bukak kolam ikan..buat jackpot..best gila ms buka kolam ikan..tp biasalah..ada mslh sebab abah kan suka2 buat..org dengki lah..
Then buka ladang cili..pun ada yg tak suka...hurmm
Kalaulah abah tak buka ladang cili dan org tak iri hati tgk rajinnya abah..mungkinkah abah masih ada????
Agaknye abah pasti gembira dpt ke london...pasti abah paling gembira pergi ke cina...dan tentu sekarang ini aku dan melor merencana kemana kami mahu pergi bersama mereka berempat..
Lain sebenarnya bila ada berlima...lebih indah jika ada 6 ....
Maaf...bukan tak redha tapi pahit utk melepaskan..sakit utk melupakan...

No comments: