Monday, June 12, 2017

Indahnya balik kampung

Assalamualaikum

Alhamdulillah
Ramadhan ke17 dpt pulang berbuka dengan mak
Walau tahu dia rindu teruk pd aku dan anak2 yg lain..
Allahu..rasa derhaka sangat kerana buat mak tertunggu2..moga Allah ampunkan dosa aku
Kebetulan cuti nuzul alquran.jarang2 berlaku aku dan melor off sama2..sejak melor dah kedunia shift ni..jarang2 dpt jumpa..buka bersama pun boleh kira dgn jari..nak buat mcm mana..kdg kita rs kita sahaja ada family..tp tak baik pentingkan diri sendiri sebab bila dah keja shift ni kenalah tolak ansur..
Andai aku je kena tolak ansur takpelah..moga2 Allah mudahkan urusan2 aku yg lain.betol tak????
Kalau yg nak bedengki sokmo lantak koranglah disitu..janji lepas makan kemas balik..hahaha
Well berbalik kisah balik kg..seronok sangat2...kami balik cuacanya sgt gloomy..redup dan gerimis..rupanya kat rumah mak dah hujan.alhamdulillah..sejuk sungguh..
Atam balik mlm jumaat tu..kesian atam...kereta dia kena langgar lembu..bukan dia langgar..lembu tu yg langgar..atam dah berenti..tp lembu tu jalan juga..dasar lembu.nasib lampu je pecah..lepas tu atam berenti dan lempang lembu tu balik..hahaha..hebat kan atam...
Hr sabtu geram tgk kedondong mak melayut2 je..buat air kedondong..aku la ketua..aku kan hebat..pegi blend dgn limau purut..sekali pahit..tergelak2 kami smua minom...aku pula kena minom air panas..buat air kopi..pun pahit tapi pd aku tu dah tahap hotel dah sedap dia...maka kami minom sambil gelak ketawa..sebab atam ckp seksanya nak minom air sedap hari ni..hahaha.
Seronok betol buka di kampung..tp tak sempat lgsg snap gmbar sebab buka di umah mak jam 718...by time siap hidang dah azan..atau kdg2 gaduh2 suh buka sebab smua ralit berborak...
Melor lagi kesian...kena buli dgn anak2 buah..sian anak buah..mereka rindu u sebenarnye melor..hahahaha..
Sebelom balik ziarah rumah abah sebentar...cantik depa kemaskan kubur2..tapi mungkin hujan..rumput cepat naik.nanti et dtg lagi abah ye..maaf lama tak ziarah😭😭😭😭..abah sentiasa dlm doa et..abah tahu khamis lepas et rindu sgt pd abah..usai nak berbuka, tiba2 bau minyak atar yang selalu abah pakai bila nak pg solat jumaat menerjah hidung...tergamam tp et sedut kuat2..tp hilang bau tu...tp dtg semula et hidu lagi...rindunye et pd abah...abah elok2 ye..moga Allah tempatkan abah dikalangan org2 yg beriman dan ditempatlan disyurga...et rindu abah