Sunday, June 25, 2017

Selamat hari raya

Assalam

Alhamdulillah...raya datang lagi...seronok kan raya...apa yg seronok tentang raya?
Ada org seronok sebab habis puasa
Ada org seronok sebab cuti pnjg
Ada org seronok sebab dpt mkn sedap2
Ada org seronok sebab dpt kumpul duit raya byk2

Tapi bagi aku raya seronok sebab dpt jumpa ramai org.
Sedara mara yg dahlama tak jumpa
Kawan2

Bagi aku..cukup adik beradik dan sedara mara..
Iye aku mungkin manusia yg tak reti bersosial
Ntah..makin nak menepos ni..makin tak reti nal bergaul

Pada aku..yg paling seronok masa raya adalah sehari sebelom raya..
Kesibukan didapur dan didlam rumah itu yg menyeronokkan..
Mungkin sebab aku dan yg lain diajar utk membantu mak dan abah...
Kami semua akan turun dapur..masak sama2...kemas sama2..walau tidak sekemas mak...tp kami akan kemaskan apa yg bersepah..
Sejak dah ada ahli baru, para menantu pula amik tugas2 mencuci pinggan dan menyapu sampah..
Seronok...sangat2 seronok..
Paling seronok bila tgk muka mak kita lega sebab byk kerja2 yg patut dia buat dah diselesaikan  oleh anak2.hilang penat...

Tapi tak semua begitu..ada sesetengah org hanya dtg lenggang perut je..smua sibuk dukung anak2 pdhal anak tak meragam pun..kesian kan...takde life betol org mcm ni...

K lah...saya rindu bila kumpul ramai2..riuh yang mendamaikan...

Selamat hari raya

No comments: