Tuesday, December 26, 2017

Kisah hari selasa

Hari ni selasa..iye kan dah tulis kan...aku keja petang...tiap kali pegi keje mesti tak semangat bila tau partner yg selalu tak beri kerjasama..apa ntah yg betol..kadang aku cuba buat tak tau..makin menyakitkan..dan kadang aku cuba poyo tapi sama je..arghh cerita psl kerja mmg menyakitkan.

Aku sebenarnye nak cerita hal lain..adeh...
Td keluar rumah nak pi lunch kat white house..nama gah kan..pdahal kedai kampung tepi jalan je pun..dah 13 tahun ok aku dgn kedai tu..sebab pindah nilai mmg dah suka menu dia..terkenal dgn masak lemak dia yg sedap2...kenapa white house???dulu kedai tu cat color putih..jd dikenali la sebagai white house..hahaha..ada org panggil kedai depan kubur cina(pnjg nau)...kedai siput sedut pun ye juga..

So lepas melor undur kereta..aku melawak dgn dia..aku nak ttp pagar...gegeh2 jalan tiba2 terpijak kucing...takajut den...tp dia senyap..adeh..meninggal sudah kucingnye..dah bersemut tp sikitla.kena urungnye..

Kelam kabut aku dgn melor..angkat masuk kotak then melor ckp nanti dia tanam...tapi nak tanam.apanye sah2 anjing banyak.area umah aku ni..
Uturn balik..ambil bangkai kucingnye..balut surat khabar, masuk plastik..nak buang dlm sungai..mak aku pesan,kucing mati jgn tanam..nanti kena sambar petir...nasib la ada sungai besar area sepang ni...iye mmg buang nanti kena makan dengan biawak pula..tp kalau aku tanam pun anjing korek..baiklah buang ke sungai...sebelm ni penah tanam depan rumah.tp kena korek dgn anjing..tak tipu...takkan nak buang dlm tong sampah..lagi kejam..sian org yg kutip sampah tu..makanya kita cuba la mana2 yg terbaik kan..

Kucing pun pandai cr tempat nak habiskan nyawa..kadang beranak pun ye juga..tepi pasu la..bawah lemari kasut la..mana2 je la kucing..janji kamu selesa..aku pun menumpang juga dibumi Allah .

p/s:aku buang sungai sebab taman aku mmg banyak anjing...nak tutup pagar td pun ada anjing berkeliaran.selalunya ada 5 ekor..anjing yg sama..dia tak ganggu org tapi kalau dah nama anjing yg pandai menghidu,pasti dia akan korek..

p/ss:aku sakit pinggang..nak korek tanah dalam2 pun tak larat..jadi terpaksa pilih sungai

p/sss:selalu ingat pesan tokdah.