Thursday, December 28, 2017

Tok dah

Hari ni nak cerita psl tokdah..tokdah ni omak aku..dia ni kuat sangat..dahla rajin,tak boleh duduk diam walau sekejap.
Lepas abah meninggal, kesihatan tokdah semakin merosot..jalan pun susah..tp alhamdulillah, dengan izin Allah, tokdah jumpa org yg pandai ubat dia..dia boleh jalan..aku heret dia sampai beijing..pi london paris..poie mekah je naik wheelchair..
Seronok tgk dia sihat boleh jalan walau mcm ketam..tp chomel...

Namun akhir2 ni kesihatan tokdah dah kurang ok..nampak sgt tokdah semakin dimamah usia..kalau dulu adan teman..sekarang bib pula..terima kasihla pd adik aku tu yg sanggup korban utk jaga tokdah..malu aku..aku kalau boleh tiap jam nak ckp dgn dia..susah hati sebenarnye...hari2 call pun ada je cerita tokdah...

Lepas bib duduk dgn tokdah, tokdah makin hepi..makan sedap2..dia makin ligat turun tanah..tapi lately ni tokdah makin pelupa...now dia demam aje..kesihatan dia on n off..tak sekuat tahun lepas...sedih rasanya...tambahan wancik pun tak sihat..br keluar hospital 2 hr lepas..jd tokdah pun risau psl wancik..aku paham dia susah hati...

Sian tokdah..aku tau dia tak larat, tapi dia selalu ckp dia ok..walau aku tau dia sebenarnye kurang ok...mohon kuat tokdah...kami perlukan tokdah..Ya Allah, panjangkan umur tokdah utk kami...sihatkanlah dan kuatkanlah tubuh bdan beliau...aku bermohon padamu Ya Allah...amin ya robbal alamin...