Saturday, January 13, 2018

Korea-noryangjin fish market

Hi uols...lepas jumpa hotel kedua yg salah tu..dgn konfiden aku letak beg dan tinggal pergi ke noryangjin fish market. Kebetulan turun je ke jln utama ada staff tourism..jd tanya dia aje n dia bantu aku cara nak ke noryangjin by subway..so kami dr myeondong station amik line 4..turun2 je jjmpa kedai jual snak jagung ni..sodap weyh..

So turun je amik line 4 nak kr soeul station..berenti naik line 1 ke noryanjing...
Inilah line yg perlu aku amik
Sampai2 je terus gembira sangat2..melor la.nak sgt kesini
Pelbagai hidupan laut yg ada..aneh2 betol..subhanallah

Tengah gembira tiba2 melor sibuk dgn hp dia..aku ingat krnapa rupanya dia dpt msj dr bos dia psl tukar roster..adeh..tukar last minit tak inform..bos dia ingat dia di tanah air..dah hilang mood sket..
Selesai smua kami pergi ke fish market yg baru..sebenarnye bg aku lebih murah kat tapak lama..yg baru ni a bit pricey..lgpun depa ada org yg akan amik smua hidupan yg kita nak korbankan n akan bw ke kedai makan depa..
makanya hr tu melor berminat nak amik sotong, ketam dan aku amik.ikan..
Mengkonon dpt la habiskan ikan yg dikenali sebagai shashimi..uish mcm kucin rsnye..last2 aku tak.mampu makan mentah2 ni sorg2..suruh depa bbq semula

Inilah wira utama..masyaallah sedap betol isi ketam ni..aku kan tak leh sgt mkn ketam n sotong..nasib perot tak meragam.

Ni kat salah satu gerai di tapak lama..bapak besar udang kara dia..tp aku amik gmbr je dgn melor...

Inilah hasil ikan yg telah di bakar..hahaha..
Dan ketam yg lazat..melor ckp mcm mkn telor pun ada sebab kepala.dia penuh telor..sedap benar....
Selesai misi..melor la beria2 benar nak ke pasar ni..agak pricey bg aku tapi bolehla nak merasa..jgn convert sudah..sebab tak tertelan bila di kira semula dlm duit kita..
Tapi sesungguhnya..aku rindu nak makan ketam ni sebab sedap sangat2..uwaaa rindu ketam