Friday, January 12, 2018

Korea-incheon airport to myeongdong by bus

Urchhh..i gatal2 bdn aku..biasala..travel ms winter ginilah jadinye..penah bw baby oil ok..bw losyen jd la gini..gatal terok ni.

Mari teruskan perjalanan..sampai di incheon airport terus cr tandas..bersih tandas mereka..tp biasala takde hos..takpe aku bw botol..hahaha..tipikal malaysia..cekmek tak kena air..kurang sihat dia.kuikuikui

So teruskan perjalanan..sama mcm airport klia, kena naik train dr bangunan ke bangunan yg lain..kalau di klia depa sebut main terminal to sattelite(satt ni  international departure la) tapi di inchoen depa panggil casserol to passanger terminal..(casserol tu international depart) aku ingat casserol tu tempat amik beg..1 station aje..turun terus jalan kearah arrival..cr je tanda arah..sampai imegresen depa..sini teruja juga..bila detect ja passport malaysia terus explain dlm.bahasa melayu...wow sgt..hahaha..bukan wow..jakun je..

Bila keluar benda pertama nak cari portable wifi..boleh connect 3 phone..tp sebenarnye aku menyesal juga amik sebab wifi di korea ni kuat. Dekat airport connection.dia strong..hotel juga..so buat rugi je amik...lgpun bila ada.portable wifi ni, percutian terganggu sebab asyiklaaa nak update fb or instag..aku tak suka..hahaha..so next vacation no more portable wifi. Guna aje wifi hotel..so bila jalan2 takpayah sibuk nak tgk hp..

tp kalau berminat keluar je arrival tu belambak yg tawarkan servis ni..aku ambil kat sini..sonang je..4hr kena bayar 13200 won..membazior..baik mkn kan busanjib..kahkahkah..

So selepas amik portable wifi ni, terus amik kanan..bas ke myeondong adalah hujung sekali..ambil pintu no 10..jalan terus kekanan..cr tanda parking bas no 6015.bayaran dikenakan adalan 14000won satu kepala..ada beg dia letak bawah..dia akan bg tag..simpan elok2.


Ini budak tara percaya sama saya..masih terkial2..hahaha


Bas setiap 20 min..ada timetable dia..tp boleh pegi pd recptionist dia yg sgt baik hati..dia akan minta alamat hotel n beritahu siap2 dimana lokasi hotel kami...


Route bas ni aku lupa nak amik detail..kahkahkah..naik bas, bayar n bgtau drebar inform aku bila sampai myeondong..mula2 cuak juga..asal dgr dong dong je aku bgun tanya, myeondong..dia ckp no no..hahaha


Sampai.myeondong turun je terus nmpak k-guest hostel..aku punya la excited sebab dekat..menapaklaaa sekali takleh masuk..padahal nak letak beg je..tgk2 salah..adeh..tarikla beg..jalan depan sket jumpa plak k-guest house...naik atas takde org..last aku call je dia keluar n ckp nak simpan beg..tukang jaga kaunter ni pun tak tanya nama aku..terus suh dtg kol 3..dia masuk tido balik...lepas balik dr nyronjin fish market..tau2 salah hotel.hahaha..mcm cibai...

Dia kata ni k-grand hostel.dia punya takde grand..wtf.....melor dah membara.kahkahkah..mstu dah kol 530..sebab winter..530 dah gelap gelita...dahla myeondong tu pasar dah start..makanya dengan penuh kecewa heret la 2 biji beg yg besar tu cr hotel..

Kahkahkah..padan muka kan...