Sunday, March 14, 2010

aku..kuih dan mauripan

salam...

aku selalu try buat kuih melalui resepi yg aku dpt dr internet atau kawan2 tapi kenapa tak jadi...argghhhh aku bengang sungguhla...bak kata melor mula2 jer jadi lepas tu hampeh...
sedih sungguh hati ini....













ini adalah resepi apam tepung gandum yang kak liza ajar..dah la cr mauripan satu nilai tak jumpa...dah jumpa expired plak..nanti jd mcm abg mie..hahaha...dia buat dah naik cantik tapi masa kukus apam terus turun..rupanya dah expired..jadilah apam 3 kilo...akunyer plak mcm jadi tapi kenapa rasanya tak mcm kak liza nyer..huhuhu..sedih sungguh...sudahla kene ejek ngan melor kerana mauripan yg mcm pelik jer bunyirnyer..dia gelakkan aku 2 hari berturut-turut tapi sebab sayang punya pasal dia gak tlg cari n jumpa kat kedai cina(pulaks)kat salak..hahaha..apam punya pasal sampai 4 peket dia beli..hahaha..first buat bapak mentua aku ckp jadi(kebetulan dtg umah aku bagi setalam kat dia suh mak mentua aku rasa.hahaha) teruk tol menantu dier...second time buat naik sikit punya cantik bila kukus terus turus..hampeh..kak liza kata api kene slow..api aku jaga punya la baik punyer...arghhh frust betollllll...
gambar dah siap tak amik sebab terus ke sik bakul sampah..(sib baik melor tak tau)...tapi takper aku ada 2 paket lagi mauripan..hahahahahaha(jahatnyer gelak)
yang ni plak aku try wat kek coklat kukus...bahan memang senang giler tapi...isk..isk..isk
yang apam tepung gandum punya senang tak jadi ada hati nak buat yang ni plak...pun sama...ku dpt dr internet...memangsenang tapi dah siap rasa telor la plak...coklat tak der pun...melor tak tau..ms dia tgh best main ps2 aku buang..hahahaha..pdn muka aku...
adoai..bila nak pandai masak ni...bak kata melor takyah masakla ma...membazirjer...
hhmmmm....sian kat aku...tak semangat terus...
baru aku perasan, pinggan aku dah naik berabuk coz lama tak guna..huhuhu..
love u la melor...
yang sayang melor
et

2 comments:

wani said...

haaala usaha tangga kejayaan beb! coba la lagi.kalau 44kali coba tak menjadi memang baru la betoi kau takberbakat...aku pun oven dok la tersadai kat situ,macam dh fobia,buat kek tak penah mnjadi ..meluat akuuu

et_krol said...

hahaha..aku bukan tahap meluat lagi...rasa nak bersara jadi isteri...hahaha...maksudku tak maumsk dah...hang ok lagi azhar mkn gak...asha pun ada tlg habiskan aku..cik tong smpah la jwbnyer...tak pun bagila kengkawan rasa pdhal rasa hampeh..hahahaha..sian korg jadi kwn aku...tukang tester