Saturday, July 10, 2010

Anniversary

salam...

pejam celik pejam celik dah masuk tahun ke tujuh aku kawin..kadang2 aku selalu pk apa akan jadi pada aku kalau tak kawin lagi sekarang?mesti masih di maybank selayang..malam baru balik then lepak tengok tv kat umah atok ngan cik n acu..sabtu ahad balik kampung tauapun turun melaka umah eta atau pegi seremban jumpa sab..hahaha
antara sebab mak aku risau aku ni takder pakwe n selalu sibuk soh kawin adalah kerana aku ni suka enjoy ngan kengkawan...sib baik la mak tak tau keje2 luar tabii yg aku buat..huhuhu tapi masih menjaga maruah ok..
dulu masa bujang aku memang paling pantang sebut pasal kawin..bib penah cakap dia kalau boleh nak kawin ngan duda kaya yg dah tua..tapi dia dapat duda tapi tak tua..sib baik dik kan..hahaha
aku memang tak suka membahaskan soal kahwin..masa aku study kat melaka member aku semua ada couple dan yg aku ingat cuma aku ngan hana jer yang single mingle.tapi aku pun tak sangka antara kami semua aku yang kahwin dulu...walaupun masa tu sab yang tunang dulu...
masa tu wati ngan saper yerk pakwe minah ni dulu-aku lupa la(tapi wati dah kawin dah n dpt 1 anak)hahaha, eta ngan ijat (kahwin-2anak),iza ngan achoi(kawin-1anak), sab ngan talib (kawin anak nak masuk 3) lina ngan halim(last dgr anak dah 4) siti ngan yap (kahwin anak dia dah 3 kot) shima ms ni couple ngan shahrul tapi kawin org lain ,kak chik ngan abg amir(loving couple ni)-kalau gaduh mesti kak chik ajak aku ronda naik skuter dier..best.hohoho n hana jer aku tak dgr khabar dah kawin ker belum..ms aku msj dier lupa tanya tapi dia keje kat damansara.
aku ngan sab memang bestfren gila..keje baik buruk smua dengan dia n talib.aku pun tak tau la mcm maner boleh rapat dengan mamat motor ni cuma seingat aku da kol umah sewa kitorang(sebelum taman setan) konon2 nak memainla n bila dia bagitau nama dia abdul mutalib abdul ghani aku ingat dier memain..so kitorang bantai gelakkan dia..hahaha..yg pasti mlm dia kol tu malam selasa ada pasar mlm area lorong pandan..then ms dia dah close ngan sab n lepak kat umah taman siantan aku join sab berborak ngan talib..n mlm tu talib kene gelak ngan aku n sab kaw kaw sampai dia tak banyak cakap coz dia terkejut dgn feel kami..sebenarnya aku pun pelik ngan perangai aku malam tu yg tak berhenti gelak. mcm kene ganja la plak...
tapi itu semua kenangan yang susah aku nak lupakan dlm hidup aku coz bila dah kawin banyak batas2 pergaulan yang perlu aku jaga..padahal aku seorang yang suka bercakap, suka aktiviti lasak n sangat sukakan celebrate any event termasuk bestday,anniversary n suka bbq.
dan kadang2 untuk menjaga hati orang lain, hati sendiri terluka dan tak boleh diubati..ntahlaa.
aku ingin kembali seperti dulu..aktif, gembira n berfikiran sihat.dan aku masih mengharap aku perlu berubah menjadi sesuatu(hahaha-mesti jadi ulat bulu)
yang pasti aku sukakan permulaan yang melor ambil..aku suka tengok dia pakai short pant wiz his sport shoes coz nak pg gym..now, every day mamat ni pegi gym n siap suh aku masak yg rebus2 sahaja.no oil n no rice..gud..gud..seronok tengok melor nak berubah coz melor kan memang kurus before kawin lagi..lepas kawin jer badan makin naik menjadi-jadi...hope melor berjaya n tak sabar nak shoping baju baru untuk melor..yg penting melor banyak kawan baru kat gym tu(tp mat itamla coz student inti ramai kat situ)
so..sempena anniversary aku yg ke enam ni aku harap
aku sihat sejahtera selalu untuk bersama melor selamanyadan aku nak masak selalu kat umah(tapi memandangkan melor on diet boleh diabaikan)
huhuhu
n aku malas dah pk pasal anak itu semua kerja Allah...kkalau org tanya aku nak jawab jer "kalau boleh petik anak tu kat pokok mesti ada dah anak aku tu"hehehe...ekceli aku ni tak kesah sangat pun hal anak maybe coz aku pun mcm pelik jer tetiba aku ngandung kan..hahaha..konon2 ganas la kan-perasan jerk aku ni...tapi aku nak gak merasa ngandung ni coz kalau ibu2 yang dah melahirkan dosa mereka dihapuskan dan mereka juga umpama bayi yg baru dilahirkan...hmmm bertuahnya yang dah menjadi ibu kan?
ntahlaaaaaa
lots of luv
et...

et rindu mak la