Sunday, July 18, 2010

hujan

salam

kalau ari ujan mesti best...
tapi yg tak best sebab bukan kat umah lerrr
tapi kalau kat umah pun bukan best sangat
sebab astro tak clear kalau ujan...
ntah aper2 la..bayar mahal pun tapi service mcm hampeh...

sekarang kos hidup kat malaysia ni amatlahhh tinggi..org kerja kerajaan mungkin senang la kan coz umah disediakan..gaji + elaun hanya untuk bayar duit keta minyak n expenses yg lain jerk..yang sakit sikit kalau org tu tak dpt kuarters ataupun ada beli harta lain for their long term..tapi untuk yg kerja swasta mcm maner?umah nak kena sewa..api air kena bayar duit keta brg keperluan dapur n bagi aku astro dah jadi keperluan bukan lagi kehendak yg perlu dipilih..termasuklah aircond..sekarang kan musim panas..sangatlah penting adanya aircond..hmmm kalau difikir2 banyak benda yang dahulu dikategorikan sebagai kehendak tapi sekarang dah jadi keperluan asas dlm kehidupan.
kadang2 aku pun pening nak bahagikan wang gaji untuk bayar semua utang2 duniawi ni..keta sebijik(sib bk lagi satu dah habis bayar tapi jadi perhiasan jerla kan kat garaj) umah 2 bijik (1 atas tanah n 1 atas awan) api+air,broadband lagi..hmmm
bercerita pasal umah ni lagi sakit hati...before kawin konon2 untuk perancangan masa hadapan la kan...so beli umah dulu dr TALAM CORPORATION....develepor ni memang la tamak to...that time aku keje maybank n my officer pn azni said yg talam memang tgh ada financial problem...hah???? pdhal umah sign...advance dah bagi dlm 8k...takkan nak cancel kan?sure habis duit simelor tu..so nak tak nak aku teruskan gak tapi aku still tak inform melor..takperla nak wat mcm maner..lagipun melor suka umah tu...Suria Kinrara Condo dkt ngan highway kesas..so belila umah ni pada 2004...so kalau ikutkan after kitorang kawin bln7 2004 takdela lama sangat menyewa tapi nak jadi cerita memang tak siap2 umah ni...
oleh kerana kesian kat melor nak kene ulangalik sepang-selayang (ms ku keje maybank selayang) aku pindah duk nilai spring-desa casuarina..tapi aku plak penat ulang alik..huhuhu..aku pun bernti...
selepas setahun aku keje kat mas, pd tahun 2006 aku beli umah yg aku sewa tu..alhamdulillah..walaupun mcm2 aku pikir tp dr uma yg kat puchong tu ntah apa jadi baik la beli umah lain..so bertambahla lagi expenses dlm hidup aku n melor..sib baik belum ada anak lagi..hmmmmm
tapi sekarang alhamdulillah umah tu dah siap n sangat canti(luar jerla kan)umah kitorang tingkat 10 (yg paling atas)..sebelah blok plak ada 15 tgkt(kiranya selang seli lakan)..melor la yg paling tak sabar nak duduk umah ni...mungkin kami nak sewakan atau mungkin buat second house untuk weekend ajer...
n semalam develepor yg ambil alih projek tu callbagitau suh sign aggrement untuk parking..aku plak sound melor suh mintak something extra coz umah ni lama gila baru siap..takkan tak dpt aper2 kan?kalau setakat tukar lantai dr tile ker marble sikit sngt tu..bagila aircond ataupun letak kabinet dapur ker kan..dahla kene bayar every month mcm umah dah siap..tapi hampeh..ntahlaaa..kang ni nak kene tunggu cf la plak kann...hope everything ok...
tapi yang pasti aku memang tak mau la duk umah tu coz aku sayang umah sekarang...yerlaa umah sekarang aku nampak kereta depan mata...kalau yg lagi satu tu..hmmmm kawan ngan burung la nampaknyaa...

semoga smeuanya diberkati ALLAH....
amin