Monday, September 27, 2010

deco..deco..deco

salam...

sejak menghuni rumah ni aku tak tau la berapa kalu cat uma ni bertukar..keje melor yg paling dier suka setiap tahun bila dtg raya adalah mengecat tp last year dia tak cat umah coz tahun sebelumnyer dia admitted coz cat umah dibulan puasa punyer pasal...so aku tak nak dier admited lagi sekali so last year tak cat langsung..tapi sebenarnyer pasal Abah sakit n meninggal masa ramadhan thun lepas...tu psl tahun lepas no new painting n no new flower...hmmmso inilah benda yang melor buat ari tu...lebih simple n aku suka coz tak nampak cozy sgt..hehehe..bunga tu pun sweet sgt coz tak ler gedabak sgt..sempit la nak lalu kalau besar sgt..yg paling aku suka vase dier la...melor bab ni memang aku salute la...dier memang teror..hehehe




so on saturday after pegi 2 buah open house yg agak tragedi gak ler(hahaha kelakar giler doooow)intan nak mai umah..so before kuar memang siapkan juadah oaling simple n cepat dibuat...spagheti jerk..
oleh kerana tak der keje so aku pun memposingkan diri yang nasib baikla camera tu muat lagi...muahahaha..kalau tak malu la makcik kan?ni jerla kuih yg ada untuk intan hehehe...pasni kene la beli biskut meri kaa biskut tiger pun ok gak..hahaha...






tv yang poyo jerk....padahal rosak..pegi hantar repair kene bayar 130 tapi samapi umah sehari jer boleh guna pastu kelaut...siul tol org yg repair ini tv..sib baik ada lagi satu tv kat my bedroom...tp yerla saper yg agak2 nak ketenangan jiwa meh dtg umah aku yg sure sunyi ni...hehehe..abaikan jerla besi angkat berat tu...batang untuk ketuk cicak dan lipas(gila ketuk guna benda tu-hehehe)





n entry ni aku akhiri dgn gambar rmh contoh ni...superb beb..aku pun tak tau rupenyer tasik ni dorang dah clearkan n buat tempat ni nampak sgt cantik..before this hutan jer n tasik tu pun penuh ngan mcm2 akar kayu...tetiba aku reronda ngan melor lepas pgi umah nor tgk2 dah cantik....bestnyerrrr...kejap betol buat keje...tp yerla aku jrg lalu sini walaupun dekat ngan umah coz membazir minyak keta jer..hahaha..lalu jln ni pun pusing jumpa umah aku balik..hehehe...layanjerla..

yerla org yang mampu boleh la buat ini semua kan...bagi duit jer..sakit lain takper janji jgn sakit tangan..kang susah nak sign check ....hahaha..aku yg golongan biasa2 ni tumpang menjamu mata pun dah alhamdulillah...tak dpt umah dpt share tgk tasik yg cantik pun ok jugak...et tak kisah...hahaha