Saturday, September 18, 2010

raya 2010

salam...
alhamdulillah...selesai sudah ramadhan tahun ini...syukur pd ALLAH kerana diberi lagi kesempatan untuk aku menikmati indah dunia ini..Alhamdulillah...
tahunni giliran melor.kebetulan last year memang umah aku n abah pergi meninggalkan kami(sob..sob..sob) n aku memang sun..mon..
so aku amik cuti rabu khamis..pagi rabu gerak balik kedah takut jln jam..ikut perancangan gerak dlm kol 2 so boleh sahur kat rnr tapah..tapi penat punyer pasal kol 4 baru sedar n kol 5 kitorang gerk..huhuhu...tak dpt mkn keatiaw sup kat tapah yg sedap tu...kol 7 terus gerak dr sentul coz amik MIL dulu..dia follow kitorang..FIL tunggu adik ipar ku dr keje..so dia lewat skit...tapi sepanjang perjalanan aku tido coz sejuk kan hati tak dpt makan keatiaw sup.huhuhu...sedih nyerrr
sampai kedah dlm kol 1130..panasnyer la sangat..lepak jap beborak ngan mak lang sambil tolong dier tukarkan kusyen kusi..then pegi pasar kejap cr juadah..before that melor ajak pegi sungai konon nak mancing(mamat ni memang simpan joran dlm keta)tapi tak jadi coz tengok budak2 muda kampung tengah isap rokok n makan...kantoi tak pose..hahahaterus pegi parit buntar cr pelita..nak pasang kat umah tok mlm nanti n cr juadah berbuka..dpt la beli mutabak yg sangat sedap..before keluar tu aku dah tolong MIL aku masak yer..hehehe..dah settle smua kitorang balik sampai dlm kol 6 lebih dah...so aku punterus prepare meja untuk berbuka..alhamdulillah..settle hr ke 29..mlm tu ku bakar ayam ngan melor n adik dier...sedap la pulak..huhuhuyerla aku ingat ramai dah..so bila ramai sepupu sepapat melor ni mesti best wat BBQ tapi dorang balik mlm raya daaa..
30ramadhan aku buat rendang kerang n prepare barang untuk MIL aku masak rendang ayam kampung dier..sib baik melor tolong kopek kerang (8kilojer), yerla dia gak yg nak kan..ekceli abah melor request dah lama nak mkn rendang kerang tapi aku jer yg tak buat..yerla MIL aku takleh sgt mkn seafood..ti kaki dier bengkak...sian plak kan..huhuhu
tak lama tu cikpah sampai n dier plak masak ayam masak merah...aku plak teringin makan mee kari so berbuka petang last tu aku pun masak la mee kari...nasib baik sedap..hahaha..yerla ada makcik melor sound aku "limah pandai kemasak"..hahaha...adoai..sib baik 2 dish aku menjadi n get 5 star dr mak jah sampai dorang ckp kat MIL aku next year kalau aku tak balik, antar rendang kerang jer..huhuhu sadis sungguh..
1 syawal...mcm yg ada dlm gmbr this yer melor still nak color purple...meraban aku cr kat area bagan serai color purple..akhirnya dpt la kebaya tu..hehehe..walaupun ketat tapi selesa yer n baju aku takler tetas n all button masih ada...hahahahahaha...(kater kebaya mestila ketat kan?)huhuhu..
lepas balik sembahyang raya sesi bermaafan n bergambar..ini aku suka..hahaha..yg bawah ni mak tam melor..




lepas salam n gambar terus pecut pegi umah maklong..every year mak long masak nasik carrot ngan ayam masak merah..sedap wooo
kol 12 terus kemas2 n balik nilai...yerla aku kan keje ari sabtu...dr bdr baru keda singgah batu gajah umah mak poji..cik ton bekalkan gelamai,lemang n rendang tok..dapnyerrr...
lepak2 kol 3 gerak pegi umah mentua icha(adik melor) kat sungai tengi aka felda soeharto...sebab nak makan laksa.. pastu terus balik kl..tapi dah alang2 singgah jap beraya umah atok..nak makan lontong la pulak...then atok nak pegi umah paklong..so ikut jerla..umah atok tak der gmbr..nak mkn jer..hehehe..umah pak long mkn lagi laksa ngan mee rebus..adussss sedap sungguh...



alhamdulillah..habis sudah tour aku ke semua rumah sedara aku n melor..sampai umah aku kol 11..sib baik baju siap iron dah.then ari ahad melor wat keje gila ajaq aku balik umah mak lepas aku keje..ti aku post gambar yer...kalau bosan tgk jer gmbr tak yah baca..hehehe...
so selamat hari raya dr aku n maaf la kalau aper yg aku tulis ni korang takleh terima(kalau ada yg baca la kan)huhuhu
lots of love
et